بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ثبت جهانی مروارید خلیج فارس در دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت خبر داد.
کد خبر : ۱۸۲۱۳۱
به گزارش بورس نیوز، خلیل قاسمی، اظهار کرد: محصولات استان هرمزگان همچون مروارید خلیج‌فارس، خرمای پیارم حاجی‌آباد، نارنگی سیاهو، گچ خمیر، انبه میناب، لیمو رودان و خاک سرخ هرمز برای افزایش و انحصاری کردن صادرات ثبت ملی و بین‌المللی شدند.

وی اظهار داشت: در دو سال اخیر از طریق این سازمان برای ثبت این محصولات اقداماتی انجام شد که سه محصول مروارید خلیج‌فارس، خرمای پیارم حاجی آباد و نارنگی سیاهو توانستند ثبت جهانی مالکیت فکری (wipo) شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه به فرآیند ثبت ملی و بین‌المللی این محصولات اشاره و بیان کرد: اظهارنامه ثبتی نشان جغرافیایی که از لحاظ مرغوبیت، قابلیت تولید و صادرات تنها در مناطق خاص دارند توسط متقاضی و کارشناسان حوزه آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به انضمام خلاصه‌ای از معرفی محصول و ویژگی‌های آن به دفتر مالکیت فکری و معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می‌گردد.

وی افزود: پس از بررسی و ارزیابی دفتر مالکیت معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهارنامه ثبت نشان جغرافیایی محصول، در قوه قضائیه ثبت می‌گردد.

قاسمی تصریح کرد: پرونده این ثبت در نهایت براساس موافقت نامه لیسبون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال و با پرداخت هزینه توسط دولت، ثبت جهانی می‌شود.

بر اساس گزارش فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: انحصار در صادرات این محصولات و کالای ثبت شده، افزایش ارزش افزوده محصول و حفظ حریم کالا به نام منطقه ثبت شده، از مهمترین مزایای ثبت بین‌المللی محصول است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر