بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
رئیس کمیته فقهی سازمان بورس گفت: اصولا ابزارهای مالی موجب گسترش و عمق بازارها می شوند ضمن اینکه این ابزارها برای پوشش ریسک به بنگاه های اقتصادی کمک زیادی کرده و منافع آن هارا در رقابت ها تأمین می کنند.
کد خبر : ۱۸۲۲۷۲

به گزارش بورس نیوز، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص یازدهمین سالگرد تاسیس بورس کالا و نقش این بورس در ایجاد شفافیت، گفت: بورس کالا در حال حاضر یک بورس توانا و رو به رشد محسوب می شود و تعداد کالاهایی که در این بورس عرضه می شود در حال افزایش بوده و این بورس نقش محوری در ایجاد تعادل بازارها را دارد.
وی افزود: از گروه محصولاتی که در بورس کالای ایران عرضه می شود، مواد پتروشیمی از گستردگی وسیعی برخوردار بوده و مکانیسم بورس کالا شفافیت مطلوبی را برای این حوزه به ارمغان آورده است.
مصباحی مقدم ادامه داد: همچنین گندم نیز به عنوان یکی از کالاهای ضروری مورد نیاز مردم در این بورس عرضه و معامله می شود؛ جو و ذرت نیز با حجم بالا در این بازار عرضه می شوند بنابراین در آینده شاهد آشنایی و حضور بسیاری از کشاورزان کشور در بورس کالا خواهیم بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بورس کالا طی سال های گذشته نقش موثری در تنظیم بازار و شفافیت ایفا کرده و ضمن اینکه کشف قیمت کالاها عادلانه تر شده و به دلیل ایجاد رقابت و واقعی شدن بازارها، پیش بینی برای تولیدکنندگان ممکن شده است.
مصباحی مقدم به ابزاهای مالی بورس کالا اشاره کرد و گفت: اصولا ابزارهای مالی موجب گسترش و عمق بازارها می شوند ضمن اینکه این ابزارها برای پوشش ریسک به بنگاه های اقتصادی کمک زیادی کرده و منافع آن هارا در رقابت ها تأمین می کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر