بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پتروشیمی ها موظف به تامین نیاز صنایع پایین دستی و صادرات مازاد آن هستند لذا دستگاه های مربوطه نیز باید نظارت های لازم را در این زمینه اعمال کنند که افراد سودجو برای دست یابی به سود بیشتر اقداماتی خلاف قانون انجام ندهند.
کد خبر : ۱۸۲۳۱۶

به گزارش بورس نیوز، به تبع افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر سبد صادراتی اکثر صنایع از جمله پتروشیمی ها بزرگ تر شد اما دست تولیدکنندگان داخلی از محصولات کارخانجات پتروشیمی کوتاه ماند و این امر موجی از اعتراضات را در بین تولیدکنندگان صنایع پایین دستی این صنعت برانگیخت.

در این خصوص کوروش کرم پور حقیقی نماینده مجلس به بورس نیوز گفت: براساس قانون تولیدکنندگان داخلی باید نیاز داخل کشور را تامین و مازاد آن را صادر کنند اما گاهی اوقات به دلیل نیاز صنایع به ارز بیشتر این قانون رعایت نمی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر پتروشیمی ها دولتی نیستند، افزود: برنامه ریزی برای تامین منافع ملی از وظایف مهم دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

کرم پوربا اشاره به اینکه نباید مردم قربانی درآمدهای بیشتر کارخانجات شوند، افزود: نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد آرامش و امید در کشور هستند اما متاسفانه برخی افراد سودجو برای دست یابی به سود بیشتر اقداماتی خلاف قانون را انجام می دهند لذا مسئولین مربوطه باید نظارت خود را بیشتر کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه برای رفع این مشکل باید نظارت های کافی انجام شود، گفت: وجود برنامه، نظارت بر اجرای آن و وجدان کاری برای از بین رفتن این نوع مشکلات ضروری است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر