بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اشخاص علاقه مند به قراردادهای مالی نفت و جدید الورودها به بازارسرمایه نیز طبق شرایط اعلامی امکان حضور در روز عرضه را خواهند داشت و هیچ محدودیتی برای حضور خریداران وجود ندارد.
کد خبر : ۱۸۲۳۲۷

به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اطلاعیه عرضه نفت خام در رینگ بین الملل بورس انرژی توسط کارشناسان و متخصصان شرکت ملی نفت و مباحث مربوط به بازار سرمایه آن نیز در بورس انرژی و سپرده گذاری مرکزی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این طراحی از نگاه ناظران بازار سرمایه مناسب تلقی می‌شود و می‌تواند مشتری مختص خود را جذب کند، افزود: هر چند راجع به اینکه این طراحی‌ها باید از انعطاف بیشتری برخوردار باشد، می‌توان بررسی‌هایی را انجام داد.

محمدی ادامه داد: اما در اطلاعیه عرضه‌های بعدی نفت خام نیز با توجه به بازار سنجی و تجربه  وزارت نفت می‌توان متناسب با سلایق خریداران و بازار شرایط بهتری برای خرید این محصول ایجاد می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادارعرضه نفت خام در بورس انرژی را تحولی بزرگ در بازار نفت کشور دانست و تصریح کرد: این بستر برای سرمایه گذاران نیز فرصت حضور در بازار نفت کشور را ایجاد خواهد کرد که با توجه به اراده وزارت نفت برای راه اندازی این بازار انتظار می‌رود پس از عرضه محموله یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران در بورس انرژی در عرضه‌های آتی پیشنهادهای خریداران جمع آوری و از نتایج نظر سنجی‌ها برای بهبود مستمر معاملات نفت خام در بازار سرمایه استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر اطلاعیه‌های عرضه نفت خام در بورس انرژی نیاز به تعدیل‌هایی در معاملات آتی داشته باشد باید با همکاری وزارت نفت اقدامات لازم انجام شود.

محمدی خاطرنشان کرد: اطلاعات مشتریان حتی تا مرحله رقابت بر روی تابلوی معاملات نزد سازمان بورس به طور محرمانه محفوظ خواهد ماند.

محمدی با بیان اینکه بورس انرژی شرایط لازم برای جذب مشتریان نفتی را دارد، افزود: خریداران در این بازار بطور رقابتی در روز عرضه شرکت خواهند کرد و در حال حاضر شرکت ملی نفت مشتریانی را که از قبل با آن‌ها همکاری و معامله داشته برای حضور در این رقابت تشویق می کند.

وی خاطرنشان کرد: اشخاص علاقه مند به قراردادهای مالی نفت و جدید الورودها به بازارسرمایه نیز طبق شرایط اعلامی امکان حضور در روز عرضه را خواهند داشت و هیچ محدودیتی برای حضور خریداران وجود ندارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از طراحی سازوکارهای جدیدی برای راه اندازی بازار ارز آتی خبر داد و گفت: بانک مرکزی سازوکارهایی برای معاملات ارزی طراحی کرده اما در حال حاضر باید سامانه ارزی که بانک مرکزی بر آن نظارت می‌کند حفظ شود .

محمدی با بیان اینکه معاملات نقدی ارز در بازار پول خواهد بود، گفت: در مورد معاملات فیوچرز ارز تفاهم‌هایی ایجاد شده و به محض اینکه بازار نقدی ارز فرایند تکامل خود را طی کرده و قیمت مرجع ارز استخراج شود بازار آتی ارز در بازار سرمایه نیز راه اندازی می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر