بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: افزایش میزان عرضه دلار صادراتی در سامانه نیما فرصتی طلایی برای خریداران ارز سامانه نیما محسوب می شود.
کد خبر : ۱۸۲۳۵۸

به گزارش بورس نیوز، 13 آبان امسال رنگ و بویی دیگر برای فعالان صنایع مختلف دارد زیرا در این روز باید شاهد اعمال دوره دوم تحریم های آمریکا علیه ایران باشیم تحریم هایی که ممکن است عواقب مثبت یا منفی زیادی را برای اقتصاد کشور به ارمغان بیاورد.

تولیدکنندگان ایرانی از چندماه پیش فرصت داشتند تا راهکارهایی را برای پیروزی در این جنگ اقتصادی در نظر بگیرند که به محض ورود به آبان ماه بسیاری از آن ها راهکارهای مورد نظر خودرا اجرا کردند به عنوان مثال شرکت های صادرکننده که در دیگر کشورها حساب های ارزی ایجاد مرده بودند موجودی حساب های خودرا تخلیه و به سمت سامانه نیما هدایت کردند.

در این خصوص احمد خوروش، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد به بورس نیوز گفت: تولیدکنندگان خرده پای ایرانی تاکنون در دیگر کشورها حساب ارزی نداشته اند اما اندک شرکت های بزرگ مانند پتروشیمی ها و معدنی ها نیز که حساب ارزی ایجاد کرده بودند به در راستای دور زدن تحریم ها حساب ارزی خود را خالی کردند.

وی دلیل افزایش تعداد عرضه دلار صادراتی در سامانه نیما را افزایش میزان صادرات شرکت ها دانست و تصریح کرد: به دلیل افزایش نرخ ارز در چندماه اخیر میزان صادرات شرکت ها نیز افزایش یافته که به تبع آن حجم دلار صارداتی در سامانه نیما نیز بیشتر شد.

خوروش افزود: افزایش میزان عرضه دلار صادراتی در سامانه نیما فرصتی طلایی برای خریداران ارز سامانه نیما محسوب می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر