بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به عرضه نفت در بورس انرژی تا بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی.
کد خبر : ۱۸۲۳۸۹

به گزارش بورس نیوز، فردا نفت در بورس جاری می‌شود. ششم آبان ماه همان تاریخی بود که از سوی مسئولان برای عرضه نفت خام در بورس وعده داده شده بود؛ قرار است این فرآیند با هدف دور زدن تحریم‌ها تحت محوریت فعالان بخش خصوصی آغاز شود.

نگاه مسئولان کلان دولتی به این طرح بر مبنایی طرح‌ریزی‌شده که برخلاف گذشته که عرضه نفت در بورس با شکست مواجه شده بود این بار دریچه‌های جدیدی روی صنعت نفت ایران باز شود.

طبق اطلاعیه عرضه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی تمامی ناظران بازار سرمایه با تغییر نگرش در مسیری گام می‌گذارند که فعالان بخش خصوصی گام در بازار این بورس گذاشته و بتوانند کشور را از تجربه‌های سنتی نفت خام‌فروشی مهار کنند.

وقتی برای ماندن نیست

کینه حسدآلود تحریم‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود که احتمال بلوکه شدن حساب‌های شرکت‌ها و تجار ایرانی پس از آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکایی شدت می‌گیرد. با این حساب شرکت‌های بزرگ صادراتی کشور اعم از کامودیتی‌ها، پترویی‌ها و حتی صنایع غذایی کشور در همین برهه کوتاه تلاش فراوانی دارند تا با استفاده از این فرصت باقیمانده و برای کاهش ریسک قفل شدن حساب خود اقدام به خالی کردن حساب‌های ارزی خود در خارج از کشور و عرضه دلار صادراتی در سامانه نیما می‌کنند تا به ریسک انتقال پول یا بلوکه شدن پول خود توسط تحریم‌ها را کاهش دهند.

ماموریت به صراف‌ها

بر همین اساس یک فرصت ویژه برای متقاضیان ارز دارای مجوز خرید از سامانه نیما ایجاد شده تا اقدام به خرید ارز موردنیاز این شرکت‌ها از طریق صرافی‌های امید، بانک سپه و صرافی بانک انصار، پارسیان و سامان رخ دهد.

هر یک رای یک پرس غذا

ازراه پله‌های بهارستان و از آن‌سوی تالار خورشید برخی خبرها رسیده که 50 نفر از نمایندگان به میهمانی‌ای رفتند که میزبان آن وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی بود. جالب آنجاست که شریعتمداری یکی از مهم‌ترین گزینه‌های استیضاح از سوی مجلس بود این بار 50 نفر از اهالی خانه ملت را سرمیزی آورد که بسیاری از افراد معروف که وابسته به احزاب تشکل‌های کاری نیز بوده‌اند دعوت کرد تا یک پیامی از رئیس دولت اصلاحات را برای آن‌ها قرائت کند تا شاید تائید صلاحیت برای این نماینده در صحن علنی مجلس رقم بخورد.

وزرای پیشنهادی با ولی آمدند

از ساعتی پیش رئیس‌جمهور که برای مراسم بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی دولت در مجلس حاضرشده بود اذعان کرد که حتی استخاره هم در برخی شرایط با ما همراه نبوده و بسیاری به خاطر وضعیت معیشتی و رکودی که گریبانگیر دولت شده دست رد به سینه دولت زده و به لبیک پاستورنشینان جواب مثبتی نداده‌اند. اما دولت نیز دیگرنمی‌تواند بازنشستگان را بر سر کار نگاه دارد و به نظر می‌رسد به همین دلیل روحانی مهم‌ترین وزرای خود را تنها جابه‌جا کرده و فکری برای تغییر وزیران خود در آستین نداشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر