بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از خودکفایی کامل این شرکت در تعمیر تجهیزات صنعت انتقال نفت و فرآورده کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۸۲۴۳۷
به گزارش بورس نیوز، ابوالقاسم زمانی، گفت: هم اکنون تعمیرات تجهیزات این شرکت به صورت ۱۰۰ درصد داخلی انجام می‌شود و دیگر هیچ تجهیزی برای تعمیر به خارج از کشور ارسال نمی‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین و پیچیده‌ترین تجهیزات صنعت انتقال نفت و فرآورده، توربین‌های گازی و پمپ‌ها هستند که هم اکنون به‌طور کلی در داخل تعمیر می‌شوند.

زمانی با اشاره به این‌که تعمیر کامل دیزل‌ها نیز از سال‌ها پیش در داخل خود شرکت انجام می‌شود، گفت: خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به استثنای شرکت گاز در مقایسه با دیگر شرکت‌های زیرمجموعه نفت بیشترین تنوع را در انواع توربین‌ها دارد، به نحوی که هم اکنون ۱۴ مدل مختلف توربین در تجهیزات زیر پوشش این شرکت وجود دارد.

عمده تجهیزات مخابراتی داخلی است

 مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به این‌که عمده تجهیزات در بخش مخابرات صنعت انتقال نیز از داخل تامین می‌شود، گفت: در بخش رادیوها و آنتن‌ها و برخی از دستگاه‌های مخابراتی که پایه و اساس آن فناوری روزآمد است، از تجهیزات خارجی استفاده می‌کنیم که بیشترین نیازمندی ما برای داخلی‌سازی نیز در همین بخش است.

ابوالقاسم زمانی با اشاره به سرویس‌دهی تجهیزات مخابراتی نصب شده در دورترین نقاط به تمامی زیرمجموعه‌های صنعت نفت گفت: در مجموع حدود سه الی چهار شرکت در دنیا تولیدکننده تجهیزات مخابراتی هستند که به طور مرتب تجهیزات تولیدی خود را به روز می‌کنند.

وی مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز صنعت انتقال را لوله عنوان کرد و افزود:‌ هزینه عمده در شرکت خطوط لوله مربوط به لوله و بخش دیگری نیز تجهیزات نگهداشت سرویس‌های خطی شامل پمپ‌ها، قطعات و شیرآلات است.

زمانی با تاکید بر لزوم فعال شدن شرکت‌های توانمند داخلی در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی گفت: در بخش قطعات حدود ۴۰ قلم کالای موردنیاز را به شرکت‌های داخلی اعلام نیاز کرده‌ایم که خوشبختانه آنها برای ساخت اعلام توانمندی کرده‌اند.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با ۱۴ هزار کیلومتر خط لوله و ۱۲ منطقه دارای بیشترین گستردگی خط لوله، تاسیسات و تجهیزات مخابراتی در سطح کشور است و با توجه به حساسیت انتقال پیوسته فرآورده، در مدار بودن و ایمنی تاسیسات اهمیت و حساسیت بسیاری دارد.

انتقال کلان، پایدار و ایمن فرآورده‌های نفتی در کشور مستلزم عملیاتی شبانه‌روزی است که به منظور دستیابی به اهداف مقرر آن علاوه بر جاده‌های دسترسی به خطوط لوله و بهره‌گیری از آزموده‌ترین نیروهای عملیاتی از تجهیزات اساسی نظیر ۱۴ هزار کیلومتر خط لوله از قطرهای ۶ تا ۳۶ اینچ، ۱۸۶ ایستگاه مرکز انتقال‌نفت، فشارشکن و تاسیسات، ۳۲۰ ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک میلیون و ۳۵۰ هزار اسب بخار قدرت نصب شده (واحدهای اصلی) در مراکز انتقال نفت و تاسیسات، ۳۳۳ دستگاه پمپ‌های اصلی تقویت فشار، ۱۳۵ دستگاه نیروی محرکه از انواع توربین، ۱۹۸ دستگاه نیروی محرکه از نوع الکتروموتور، ۱۸دستگاه توربو ژنراتور،‌ ۱۱۹دستگاه دیزل ژنراتور‌، ۱۵۳ دستگاه بوستر پمپ، ۹۳دستگاه مخازن تعادلی نفت خام و فرآورده، ۱۷ نیروگاه که به‌وسیله خطوط لوله سوخت‌رسانی می‌شود و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین، عمرانی و ساختمانی استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر