بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اقدامات انجام شده توسط نمایشگاه بین‌المللی و مقامات ایران بعد از اعلام ممنوعیت حضور ایران در این نمایشگاه افزود:‌ متعاقب این اقدام‌، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های گسترده ای نه تنها توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی‌، بلکه از طریق سفارت ایران در پاریس و وزارت امور خارجه نیز به طور جدی انجام شد.
کد خبر : ۱۸۲۴۴۸

به گزارش بورس نیوز، عباس قبادی در توضیح اقدامات انجام شده توسط نمایشگاه بین‌المللی و مقامات ایران بعد از اعلام ممنوعیت حضور ایران در این نمایشگاه افزود:‌ متعاقب این اقدام‌، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های گسترده ای نه تنها توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی‌، بلکه از طریق سفارت ایران در پاریس و وزارت امور خارجه نیز به طور جدی انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد قراردادی دو ساله در این رابطه بین شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و نمایشگاه مواد غذایی سیال فرانسه گفت: با عنایت به سازماندهی و برپایی شکوهمند پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی سیال 2016 میلادی پاریس-فرانسه‌، هماهنگی‌های مقدماتی و انعقاد قرارداد مشارکت درمحدوده زمانی قریب دو سال پیش از آغازدوره بعدی نمایشگاه (سیال 2018 میلادی پاریس) انجام و فعالیت‌های مرتبط با سازماندهی مشارکت شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه طبق برنامه زمانی صورت گرفت .

وی افزود: براین اساس گسترده‌ترین ومتنوع‌ترین پاویون ج.ا.ایران نسبت به ادوار گذشته برنامه‌ریزی شده و مشارکت دراین نمایشگاه جهت حضوری شایسته و درخشان در نمایشگاه بین‌المللی موادغذایی سیال پاریس سال جاری(2018 میلادی) سازماندهی شد.

قبادی در توضیح اقدام مدیران ارشد نمایشگاه سیال 2018 فرانسه مبنی بر ممانعت از حضور ایران در این نمایشگاه توضیح داد: علی‌رغم اقدامات انجام‌شده به منظور مشارکت دراین نمایشگاه و انجام مراحل پرداخت‌، در دوره زمانی نسبتاً کوتاهی، قبل از برپایی نمایشگاه، برگزارکننده فرانسوی این نمایشگاه (COMEXPOSIUM) با ارسال نامه‌ای تصمیم مدیران ارشد شرکت برگزارکننده نمایشگاه‌، مبنی برممانعت از مشارکت شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه را اعلام کرد.

وی درباره نتیجه پیگیری‌های شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی و وزارت امور خارجی اظهار کرد:‌ متاسفانه این رویه غیرحرفه‌ای برگزارکننده نمایشگاه نه تنها تداوم یافت بلکه در ایام اخیر که مقارن با برگزاری این نمایشگاه است از ثبت نام متقاضیان ایرانی جهت بازدید از این نمایشگاه نیز ممانعت به‌عمل آمده است.

به گفته قبادی، نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی سیال (SIAL) پاریس در کشور فرانسه از برندهای نمایشگاهی شناخته شده جهان در حوزه مواد و محصولات غذایی به شمار می‌رود که هر دو سال یکبار با مشارکت قریب هفت هزار مشارکت‌کننده از بیش از یکصد کشور جهان و نیز بازدید بالغ بر 150 هزارنفر بازدید کننده تجاری برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در خصوص سابقه حضور ایران در این نمایشگاه توضیح داد: شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از دوره زمانی بالغ بر یک دهه گذشته نسبت به سازماندهی شرکت‌های تولیدی –صادراتی کشور به منظور حضور مستمر و موثر در این نمایشگاه اقدام کرده است.

مشارکت کشور‌های خارجی در نمایشگاه‌ها زمینه‌ساز نتایج سودبخش تجاری

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش نمایشگاه‌های بین‌المللی در مقابله با تحریم‌های اقتصادی گفت: از آنجا که تحریم‌های اقتصادی آمریکا یکجانبه و مغایر با موازین حقوقی بین‌المللی است اکثریت کشورها اعتقادی به این تحریم‌ها ندارند و تلاش می‌کنند که مشارکت آنها در نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران نتیجه بخش و سودآور باشد.

قبادی در ادامه با اشاره به حضور کشور‌های خارجی به واسطه نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایران اضافه کرد: تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه‌های ایران را نمایندگی‌ها و کمپانی‌های خارجی مستقر در ایران تشکیل می‌دهند و سالیان متوالی با بخش خصوصی و واحدهای صنعتی و تجاری ایران ارتباطات صمیمانه‌ای برقرار کرده‌اند و علاقه‌مند هستند که کارآیی و فلسفه وجودی خود را در میهن اسلامی ما به اثبات برسانند لذا منافع آنها در تأمین نیازهای ایران به کالاهای تکنولوژیکی است.

قبادیان در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به سبب موقعیت ترانزیتی و استراتژیکی که داراست و تولید ناخالص داخلی بالا و برخورداری از ذخایر عظیم معدنی مورد توجه اغلب کشورهای دنیاست لذا نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با کشور و بسط مناسبات اقتصادی با ایران از طریق اعزام هیأت‌های اقتصادی و بازرگانی است، ضمن اینکه هنگام برپایی نمایشگاههای بین‌المللی اعزام این هیأت‌ها به کشور ما کمتر جلب توجه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در خلال برپایی نمایشگاه‌ها صاحبان صنایع، کارشناسان و متخصصان ما می‌توانند از طریق مذاکره با طرف‌های خارجی با راهکارها و کالاهایی برای مقابله با تحریم‌ها آشنا شوند که هرگز آگاهی از آنها از طریق اعزام هیأت‌های اقتصادی به خارج امکانپذیر نیست.

قبادی همچنین با اشاره به اینکه اغلب شرکت‌های تولیدی، صنعتی یا خدماتی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران شرکت می‌کنند کوچک و متوسط هستند، افزود:‌ فعالیت‌های این شرکت‌ها زیر ذره بین نهادهایی که بر تحریم‌ها نظارت دارند، قرار ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر این بخش عمده ای از نمایشگاه‌هایی که درحال حاضر در تقویم نمایشگاه‌های ایران گنجانده شدهاند نمایشگاه‌های غیرصنعتی هستند. که می‌توان به نمایشگاه‌های بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت (الکامپ)، صنایع مخابرات و اطلاعرسانی ( تلکام )، فناوری نانو، تجهیزات و تأسیسات بیمارستانی، تجهیزات و فناوری‌های نوین ایمنی، سیستم‌های نوین آبیاری، مواد کامپوزیت، شهر هوشمند، توربین، ژنراتور، موتورهای دوار، تکنولوژی، ربوکاپ و... اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ضمن تاکید بر اهمیت این نمایشگاه‌ها افزود: بدیهی است شرکت‌های خارجی که در این نمایشگاهها شرکت می‌کنند آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی خود را در رشته‌های تخصصی مربوط به نمایشگاه عرضه می‌کنند وکارشناسان و متخصصان ما می‌توانند با مشاهده این فناوری‌ها به اطلاعات با ارزشی دسترسی پیدا کنند.

وی در همین مورد افزود: از طرف دیگر امکان خرید همه کالاهای دانش‌بنیان که در غرفه‌های شرکت‌های حاضر در نمایشگاه عرضه شده اند، وجود دارد. خرید این کالاها با قیمت مناسب، بدون گشایش اعتبار اسنادی یا اخذ مجوزهای خاص میسر است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر