بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
نماینده مردم آستارا گفت: حذف مالیات و تخفیف‌های ویژه برای واحدهای تولیدی از جمله مشوق‌هایی است که می‌توانند تولیدکننده را به تولید تشویق کند.
کد خبر : ۱۸۲۴۶۵

به گزارش بورس نیوز، ولی داداشی اظهار کرد: تولیدکننده‌ای که حدود 200 یا 300 میلیون تسهیلات دریافت کرده تا صرف راه‌اندازی کار تولیدی کند، با وجود سنگ‌اندازی‌های ادارات دولتی نمی‌تواند به هدفی که ترسیم کرده دست پیدا کند. به این مشکلات بازپرداخت تسهیلات 18 درصدی بانک را هم اضافه کنید. در چنین شرایطی که جایی برای حمایت از تولید وجود ندارد، مسلم است که تولیدکننده ورشکسته می‌شود.

عواملی که باعث کندی در روند تولید می‌شوند

نماینده مردم آستارا در خانه ملت، یادآور شد: تنها عاملی که باعث رکود تولید در داخل کشور می‌شود، تسهیلات گرانقیمتی است که به تولیدکننده اختصاص پیدا می‌کند. این در حالی است که واردات بی‌رویه و غیرکارشناسی شده، بروکراسی اداری و فساد در بدنه برخی دستگاه‌های اداری نیز از دیگر عوامل در کندی روند تولید به شمار می‌روند.

قاچاق؛ عامل رکود در تولید

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش قاچاق در رکود تولید در کشور، خاطرنشان کرد: وارداتی که به صورت رسمی به کشور انجام می‌شود، معمولا کارشناسی شده است؛ اما واردات بی رویه و قاچاق از مبادی ورودی و خروجی کشور باعث رکود تولید در کشور می‌شود.

حذف مالیات؛ مشوق تولیدکننده

داداشی در پایان حذف مالیات و یا در نظر گرفتن تخفیف‌های ویژه برای واحدهای تولیدی را از جمله مشوق‌هایی دانست که می‌توانند تولیدکننده را به راه اندازی تولید در کشور تشویق کرده و روند فعالیت تولیدی را در کشور تسریع بخشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر