بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران

بحث آموزش به تامین بودجه نیازمند است

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: سابقه فعالیت آموزش اصناف برکسی پوشیده نیست و برای فعالیت بهتر در فضای مجازی نیاز به تامین ردیف بودجه در این خصوص دارد.
کد خبر : ۱۸۲۴۷۵

به گزارش بورس نیوز، محمود‌ هاشمی اظهار کرد: در بحث ترویج کسب وکارهای نوین و آموزش کسب وکارها از اساتید برجسته دعوت بعمل می‌آید و در کنار آن نیاز به تامین زیرساختهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داریم که همه اینها مستلزم هزینه است و تاکنون با هزینه اتاق‌های اصناف اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: در بحث ارتقای آموزش اصناف نیاز به حمایت از سوی وزارت صنعت؛ معدن و تجارت برای فراهم کردن زیرساختها و کمک در تامین بودجه داریم و اگر این حمایتها صورت نگیرد قطعا بحث آموزش نیز مانند بازرسی و نظارت که تامین بودجه ندارد با نقص همراه خواهد بود.

‌هاشمی افزود: طرح توانمندسازی اصناف از طریق آموزش به اهداف مهمی چون بالا بردن سطح آموزش صنوف، آشنایی با آیین‌نامه‌های مربوط به شهرداری‌ها، افزایش دانش روسای اتحادیه‌ها، آشنایی فعالان صنفی با قوانین مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی را در نظر دارد؛ چراکه با بالا رفتن سطح دانش و آگاهی فعالان صنفی از قوانین و شرایط کار، فضا برای پیشرفت و انجام اقدامات بهتر در اصناف فراهم می‌شود.

وی تاکیدکرد: یکی از مهم‌ترین دلایل و ضرورت‌های آموزش به اصناف، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی برای تولید بیشتر و رشد در مسیر توسعه است؛ از این‌رو می‌توان گفت که از دانایی است که می‌توان به توانایی رسید.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: ارتقای آموزش اصناف گامی به سمت مسیر توسعه خواهد بود؛ با این حال آموزش نیازمند زیرساخت است و البته آموزش از طریق فضای مجازی نیز زیرساخت‌ها و ملاحظات خود را دارد که در وهله اول باید این زیرساخت‌ها را آماده کرد و اتاق‌های اصناف به تنهایی از پس تامین هزینه‌ها برنمی آیند و نیاز به حمایت دارند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق اصناف ایران خبر داد:

برپایی نمایشگاه‌های ویژه بهاره از 15 اسفند

در راستای‌کنترل و تنظیم بازار؛

دوهزار شکایت مردمی استان همدان

یوسف نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت؛

رحمانی نیاز به آموزش برای آشنایی با مسائل وزارت صمت ندارد

ارسال نظر