بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
اروپا به آمریکا هشدار می دهد؛

اثرات تحریم ایران برای دلار

دیپلمات‌های اروپایی روز دوشنبه هشدار داده‌اند تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است کشورهای دیگر را وادار به ایجاد سامانه‌های بدیل بانکی و تضعیف آنچه «سلطه دیرینه دلار» خوانده شده کند
کد خبر : ۱۸۲۵۱۱
به گزارش بورس نیوز، دیپلمات‌های اروپایی روز دوشنبه هشدار داده‌اند تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است کشورهای دیگر را وادار به ایجاد سامانه‌های بدیل بانکی و تضعیف آنچه «سلطه دیرینه دلار» خوانده شده کند.

روزنامه واشنگتن‌اگزماینر با گزارش این خبر نوشت این مسئله در شرایطی مطرح شده که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تدارک تحریم‌هایی برای خارج کردن ایران از نظام بانکی بین‌المللی است.

با نزدیک شدن موعد آغاز تحریم‌های نفتی علیه ایران نگاه‌ها متوجه ارتباط ایران با سامانه موسوم به «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین‌بانکی» (مشهور به «سوئیفت») شده است. این سامانه که توسط نمایندگانی از 10 اقتصاد بزرگ دنیاهدایت می‌شود ارتباطات مالی میان بانک‌های سراسر دنیا را تسهیل می‌کند.

به نوشته واشنگتن‌اگزماینر، ایالات متحده کنترل این نهاد را بر عهده ندارد، اما می‌تواند از نظام مالی آمریکا به عنوان اهرم فشار بر آن استفاده کرده و اعضای هیئت مدیره سوئیفت را تهدید کند در صورت کمک به ایران اجازه همکاری با نظام مالی آمریکا را نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر