بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آخرین وضعیت قرارداد خرید ریل از ذوب‌آهن / تحویل ۲هزار تن ریل در آبان‌ماه

شرکت راه آهن آمادگی تحویل ۴۰هزار تن ریل را دارد و اگر ذوب‌آهن اصفهان این حجم ریل را تولید کند، طبق قرارداد برای تحویل اقدام خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۲۵۳۰
به گزارش بورس‌نیوز، شرکت ذوب‌آهن اصفهان در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ۹۷، (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۷۵ ریال سود محقق کرده و این در حالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل و به ازای هر سهم ۳۶ ریال زیان محقق کرده بود. اخیراً شایعاتی در مورد تحویل ریل به راه‌آهن مطرح‌شده است.

مازیار یزدانی معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص آخرین خبر از وضعیت قرارداد شرکت راه‌آهن با شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای خرید ریل بیان کرد: شرکت راه‌آهن قرارداد خرید ۴۰ هزار تن ریل با ذوب‌آهن اصفهان منعقد کرده که ۵۰۰ تن ریل قبلاً تحویل گرفته‌شده و ۲۰۰۰ تن ریل هم آماده تحویل است. موسسه بازرسی در حال بررسی این ۲ هزار تن ریل است و در همین ماه جاری، تحویل ریل انجام خواهد شد.

وی افزود: فعلاً ریل‌هایی که شرکت ذوب‌آهن اصفهان تولید کرده و آماده تحویل است از نوع ریل U_33 است؛ ولی در قرارداد خرید ریل UIC60 هم لحاظ شده که هنوز ذوب‌آهن اصفهان به مرحله تولید آن نرسیده است.

معاونت فنی و زیربنایی راه‌آهن در مورد کاربردهای این نوع ریل تحویلی اظهار داشت: ریل‌های تحویلی (U33) فقط در خطوط فرعی کاربرد دارد؛ ولی در خطوط اصلی از نوع UIC60 استفاده می‌شود.

یزدانی در رابطه با نرخ ریل‌های تحویلی گفت: شرکت راه‌آهن، شرکتی دولتی است و هرگونه افزایش نرخ طبق قوانین قابل انجام خواهد بود. به‌تازگی مجوز تعدیل نرخ قراردادهایی که مصارف ارزی دارند صادرشده؛ اما هنوز دستورالعمل اجرایی برای شرکت راه‌آهن ارسال نشده است. اگر دستورالعمل اجرایی به دست ما برسد، امکان اصلاح نرخ وجود دارد؛ در غیر این صورت همان نرخ‌های قبلی اعمال خواهد شد.

معاون راه‌آهن در خاتمه تأکید کرد: شرکت راه‌آهن آمادگی تحویل ۴۰ هزار تن ریل را دارد و اگر ذوب‌آهن اصفهان این حجم ریل را تولید کند، طبق قرارداد برای تحویل اقدام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر