بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
مدیرعامل بورس انرژی گفت: در حال حاضر قیمت نفت در بازار جهانی رو به کاهش بوده بنابراین درصورت ادامه روند این عرضه اگر شرکت نفت بخواهد عرضه‌های بعدی را در بورس انرژی انجام دهد قیمت پایه نفت خام تعدیل خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۲۵۵۱

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته برای اولین بازار نفت خام میهمان بورس انرژی شد و درنهایت میهمانی ای که درآن 3 شرکت خریدار چشم انتظار ورود این محصول بودند با فروش ۲۸۰هزار بشکه نفت به‌نرخ ۷۴.۸۵ دلار به پایان رسید.
در این خصوص علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی گفت: یک میلیون بشکه سقف عرضه بود و قرار نبود به صورت قطعی یک میلیون بشکه به فروش برسد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای اولین بار این عرضه انجام شد معامله ۲۸۰ هزار بشکه نتیجه مطلوبی بود.

حسینی با اشاره به اینکه طبق اطلاعیه، محل عرضه نفت خام خریداری شده در بورس بندر خارک خواهد بود، افزود: بورس انرژی ایران مشتریان خارجی متعددی دارد. شرکت‌های حقوقی که در کشورهای مختلف ثبت شده‌اند مانند اروپای غربی، امریکا، شمال آسیا و قفقاز شرکت‌های متنوعی هستند که کد معاملاتی دریافت کرده‌اند بنابراین محدودیتی برای خریداران خارجی هم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تعداد خریداران افزایش یابد و برخی از ملاحظات مربوط به خریداران نیز در نظر گرفته شود، این بازار بزرگ‌تر خواهد شد و مشتریان افزایش می‌یابند.

مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه زمان بعدی عرضه نفت را وزارت نفت تعیین می‌کند، افزود: وزارت نفت براساس بازخوردی که روز گذشته از عرضه نفت در بورس گرفته نسبت به زمان عرضه بعدی تصمیم می‌گیرد.
حسینی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت نفت در بازار جهانی رو به کاهش است، ‌ادامه داد: درصورت ادامه روند این عرضه اگر شرکت نفت بخواهد عرضه‌های بعدی را در بورس انرژی انجام دهد قیمت پایه این محصول تعدیل خواهد شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر