بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: در چند سال گذشته نتوانستیم با افزایش حقوق‌ها رضایتمندی‌ در جامعه را بالا ببریم.
کد خبر : ۱۸۲۶۰۲

به گزارش بورس‌نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به افزایش متوسط 20 درصدی حقوق‌ها در سال 98 اظهار داشت: در چند سال گذشته نتوانستیم با افزایش حقوق‌ها به افزایش رضایتمندی‌ها دست پیدا کنیم، تا زمانی که بی‌عدالتی در پرداخت باشد افزایش حقوق‌ها نتیجه بخش نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به برخی بی‌عدالتی در پرداخت حقوق بیان کرد: دو فرد با مدرک تحصیلی یکسان حقوق‌های مساوی دریافت نمی‌کنند حتی فردی که تخصص بیشتر دارد و بیشتر کار می‌کند حقوق کمتری دریافت می‌کند، در این شرایط افزایش حقوق 20درصد یا حتی 40 درصد باعث کسب رضایتمندی نمی‌شود.

افزایش کسب رضایت با پرداخت حقوق عادلانه

نماینده مردم رشت با بیان اینکه افزایش حقوق‌ها در راستای کسب رضایتمندی انجام می‌شود، تاکید کرد: برای کسب رضایت مردم باید عدالت را پیاده کرد نه افزایش غیر منطقی و بعضا منطقی حقوق‌ها، از این روی از دولت، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم قبل از همه کارهایی که معلوم نیست چه میزان درست باشد و تجربه هم نشان داده است که عامل کسب رضایت نمی‌شود، به سمت عدالت پرداخت حقوق‌ها بروند.

افزایش حقوق

وی عنوان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه به عدالت و شفافیت تاکید شده اما تاکنون در زمینه راه اندازی سامانه حقوق‌ها اتفاقی نیافتاده است این در حالی است که اگر مردم از حقوق‌ها آگاه شوند هم رضایت تامین می‌شوند و هم حرف و حدیثی در خصوص حقوق‌های نجومی پیش نمی‌آید.

افراد با تحصیلات و شرایط یکسان باید حقوق برابر بگیرند

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه در پرداخت حقوق‌ها باید عدالت رعایت شود، گفت: شاید برخی‌ها خوششان نیاید اما مشکل بزرگ کاهش یا افزایش حقوق‌ها نیست بلکه عدالت در پرداخت‌ها است که باید طبق قانون خدمات مدیریت کشوری و قوانین انجام شود، این درست نیست که سه فرد با سطح تحصیلی یکسان در سه سازمان مختلف حقوق‌های متفاوت و با اختلاف فاحش دریافت کنند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه باید حقوق‌ها متناسب با تورم افزایش پیدا کند و دراین زمینه منتی بر سر ملت نیست، بیان کرد: کاری که دولت در فرصت باقی مانده از سال 97 و در سال 98 باید انجام دهد عدالت در پرداخت حقوق‌ها است، همه افرادی که شرایط تحصیلی، سوابق اجرایی و از توانمندی یکسان برخوردارند فارغ از اینکه در چه سازمانی کار می‌کنند باید حقوق برابر بگیرند.

تقاضای جابجایی‌ها برای افزایش حقوق

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضای مردم برای جابجایی در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است، بیان داشت: از مراجعات مردمی به نمایندگان متوجه مشکلات می‌شویم، یکی از شایع ترین درخواست مردم جابجایی در سازمان‌های است، زمانی که علت موضوع را جویا می‌شوم می‌گویند وزارتخانه دیگر حقوق بهتری دارد و معشیت شان ارتقا پیدا می‌کند، آنها عاشق یا دلباخته کار نیستند و حتی آن زمان در تضادر با تحصیلاتشان است، متاسفانه ارتزاق نقش اصلی را در انتخاب شغل بازی می‌کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: دکتری شیمی می‌خواهد در بانک استخدام شود چرا که بانک حقوق بهتری می‌دهد، این نمونه‌ها نشان می‌دهد که علاقه‌ها کنار رفته است و ما نتوانستیم با اجرای دقیق سیاست‌ها عدالت در پرداخت را پیاده کنیم، با این کار بسیاری از تقاضاها منتفی می‌شود و همه در مسند خود خواهند ماند.

اختصاص 30 هزار میلیارد تومان برای بسته‌های حمایتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از آخرین اقدامات دولت برای افزایش حقوق‌ها در سال 97 اظهار کرد: دولت برای تامین معیشت مردم در چهار گروه کارمند، کارگر، بازنشسته و شغل آزاد بسته‌های حمایتی تهیه کرده است که 30 هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص اعتبار کرده است تا بتواند بخش اعظمی از مشکلات را رفع کند، مجلس بارها اعلام آمادگی کرده تا هرچه زودتر این کار انجام شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر