بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

کاهش صادرات محصولات، دیواری در برابر تحریم ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: اعمال تحریم‌های نفتی تاثیرات مثبتی را برای شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی به همراه دارد زیرا زیان ناشی از کاهش صادرات از طریق افزایش قیمت محصولات جبران می شود.
کد خبر : ۱۸۲۶۵۰

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار، 2 میلیارد و 289میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 589میلیارد تومان در 157هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت که به تبع آن شاهد رشد 147 درصدی شاخص بورس وتوقف آن در ارتفاع 183هزار و 366واحدی بودیم که کارشناسان عوامل مختلفی را در رشد چند روز اخیر شاخص موثر می دانند.

در این خصوص فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم به بورس نیوز گفت: افزایش قیمت سهام برخی شرکت ها تاثیرات مطلوبی را برای شاخص بازار به همراه دارد.

وی افزود: برخلاف ذهنیت منفی که در مورد تحریم ها وجود داشت این امر تاثیرات منفی زیادی برای شرکت های بورسی یا به طور کلی شاخص کل بازار به همراه ندارد به همین دلیل در چند روز اخیر شاهد رشد شاخص هستیم.

اردبیلیون جهانی با اشاره به اینکه به تبع اعمال تحریم‌های نفتی بیشتر قیمت این محصول نیز افزایش می یابد، تصریح کرد: این امر تاثیرات مثبتی را برای شرکت های پالایشی و پتروشیمی به همراه دارد زیرا زیان ناشی از کاهش صادرات محصولات از طریق افزایش قیمت محصول جبران می شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

زیان ایران خودرو گریبان بازار را گرفت

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

سدی پیش‌روی کامودیتی‌ها / ابزارهای نوین مالی در دسترس فعالان بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

اصلاح بازار در گرو از بین رفتن جو بی‌اعتمادی

ارسال نظر