بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به عدم همکاری بانک معروف چینی و رویایی که خصوصی‌سازی غیرواقعی از سر پتروشیمی ها بیرون کرد.
کد خبر : ۱۸۲۶۵۹
به گزارش بورس‌نیوز، حاجی‌ترانسفر ایران امروز در خبری شوکه کننده از پشت‌پای رفیق دیرینه‌ای سخن به میان آورد که یار شفیق روزهای سخت تحریم 5 سال گذشته بود؛ تنها بانکی چینی که حتی شلاق تحریم‌های آمریکا بر تن خود را خریده بود، دیگر با فعالان اقتصادی ایرانی بده‌بستانی ندارد و باید دید که بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران، چگونه گلیم خود را از منجلاب تحریم‌ها بیرون خواهد کشید.

خصوصی‌سازی سوری همچنان تلفات می‌گیرد

شستا که زیرمجموعه‌های آن از نوادگان فتحعلی شاه قاجار نیز بیشتر است، اگر لب به اعتراض خصوصی‌سازی بگشاید، جای سوال دارد زیرا در این موقعیت سخت اقتصادی اگر آن شاه قاجار یارانه نیز می‌گرفت بازهم هشت آن گرو نه بود، و خصوصی‌سازی نیز همان بلای یارانه‌ بود که بر سر هلدینگ‌های بزرگ دولتی آمد.

 به گفته اکبر ترکان پیر صنعت نفت، متأسفانه در فرآیند خصوصی‌سازی که در این صنعت رخ داد، اشتباه فاحشی رخ داد و این اتفاق باعث شد تا با قطعه‌قطعه شدن NPC، قدرت جهانی ایران در صنعت پتروشیمی کاهش ملموسی یابد.

وی تأکید کرد که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا شستا از مدیریت کلان پتروشیمی خارج و تنها به‌عنوان یک سهامدار فعالیت خود را ادامه دهد.

مسکن حتی خواب ارزانی نمی‌بیند

درحالی‌که بسیاری از فروشندگان به‌قصد گرانی و خریداران به نیت ارزانی صبر پیش کرده تا این بازار به جیب آن‌ها نزدیک‌تر شود اما باید خبر داد که متأسفانه اغلب محصولات ساختمانی با افزایش 60درصدی مواجه شده و نه سازندگان و فروشندگان مسکن، قصد ارزانی حتی در رویاهای خود نیز ندارند.

مس مفتول «فملی» از سرخی افتاد

چندی پیش اطلاعیه عرضه مفتول مس در بورس کالا با قیمت پایه 657438 ریال منتشر شد که به موجب آن مقرر شد این محصول در تاریخ 9 آبان ماه وارد تالار نقره‌ای شود اما در کمال تعجب این عرضه با استقبال مواجه نشد.

قیمت پایه این محصول با احتساب ارزش‌افزوده قیمت نهایی در بورس برای تولیدکننده  718316 ریال تمام می‌شد اما این محصول در بازار خارج از بورس باقیمت کمتری مورد معامله قرار گرفت به همین دلیل تولیدکنندگان خرید از بازار را به خرید از طریق بورس کالا ترجیح دادند و عرضه این محصول مورد استقبال قرار نگرفت.

افزایش نرخ لبنیات از میانگین تورم مهرماه سبقت گرفت

میانگین افزایش بهای لبنیات در مهرماه امسال به حدود 9.7 درصد رسید که بیشتر از متوسط میانگین تورم 5.9 درصدی گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در این ماه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر