بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
خبرگزاری رویترز گزارش داد: تولید روزانه نفت سازمان کشور‌های صادرکننده (اوپک) در اکتبر (مهرماه/ آبان) به ۳۳ میلیون و ۳۱ هزار بشکه رسیده است. این میزان تولید اوپک در عین حال ۳۹۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه سپتامبر (شهریور و مهر) بیشتر است.
کد خبر : ۱۸۲۶۶۷
به گزارش بورس نیوز، در ادامه گزارش روز چهارشنبه رویترز آمده است: این میزان تولید اوپک در عین حال ۳۹۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه سپتامبر (شهریور و مهر) بیشتر است.

اوپک برای جبران کاهش تولید نفت در ماه سپتامبر نیز تولید نفت خود را ۱۳۲ هزار بشکه در روز نسبت به ماه گذشته آن (آگوست) افزایش داده بود.

قیمت نفت خام سوم اکتبر سال جاری (۱۱ مهرماه) گذشته به بالاترین حد رسید و بشکه‌ای ۸۶ دلار و هفت سنت داد و ستد شد.

دبیرخانه اوپک روز گذشته اعلام کرد؛ قیمت سبد نفتی این سازمان روز سه شنبه به ۷۵ دلار و ۵۱ سنت و در روز دوشنبه ۷۶ دلار و هفت سنت بود.

پیش از انتشار این گزارش، «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان با بی توجهی به توافق اوپک، اعلام کرد که این کشور تولید نفت خود را به ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه رسانده است.

این اقدام اوپک و در رأس آن عربستان، در حالی صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس کاخ سفید با مقصر دانستن اوپک در افزایش قیمت نفت، از این سازمان خواست؛ تولید خود را تا پیش از برگزاری انتخابات کنگره آمریکا در ۶ نوامبر (۱۵ آبان) افزایش دهند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یکی از مدیران بانک آمریکایی گفت:

پایین بودن قیمت نفت بدون کاهش تولید اوپک

رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران:

خاشقجی و تصمیم عربستان علیه ایران

فشار ترامپ برای جلوگیری از کاهش عرضه نفت عربستان

متشنج بودن بازار نفت

ارسال نظر