بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران:

غیرقانونی بودن افزایش قیمت لبنیات

رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران کشور گفت: اگر قیمت لبنیات غیرقانونی گران شده به خاطر افزایش غیرقانونی و غیر منصفانه مواد اولیه و نهاده‌های دامی است.
کد خبر : ۱۸۲۶۷۹

به گزارش بورس‌نیوز، سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران کشور در خصوص افزایش قیمت لبنیات در بازار اظهار کرد: هزینه بسته‌بندی و مواد مورد نیاز کارخانه‌ها 3 تا 4 برابر شده است. افزایش قیمت لبنیات غیرقانونی نبوده و کاملا طبیعی است. همان‌طور که هزینه‌های ما هر روز 2 تا 3 برابر می‌شود قیمت بقیه محصولات هم بالا می‌رود.

وی افزود: دولت نمی‌تواند برای همه محصولات قیمت مصوب بدهد آن هم در شراطی که کنترلی بر افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و قیمت تمام شده محصولات ندارد. افزایش قیمت‌ها در هیچ زمینه‌ای قانونی نبوده اما در شرایط فعلی این افزایش‌ها طبیعی است.

رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران کشور در ادامه تصریح کرد: کشور در وضعیتی است که قیمت‌ها هر روز افزایش می‌یابد، با این وضع تولیدکننده نمی‌تواند به تولید ادامه دهد و در تامین مواد اولیه تولید هم به مشکل برمی‌خورد لذا این افزایش قیمت‌ها غیرقانونی نیست.

وی در رابطه با مشکل ترخیص بار برای تولیدکنندگان اذعان داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان و دامداران هم با مشکل ترخیص خوراک دام و حمل آن مواجه شده‌اند و کامیون‌داران بار را از بندر حمل نمی‌کنند در حالی که کرایه بار 95 تومانی را 200تومان حساب می‌کنند و وزارت راه گفته باقی مبلغ را با صاحب بار پشت بارنامه حساب کنید. با این شرایط اوضاع تولید روزبه‌زور بدتر خواهد شد.

مقدسی در ادامه گفت: نه تنها شرکت پشتیبانی امور دام بلکه شرکت‌های خصوصی هم این امضای پشت بارنامه‌ای را نمی‌توانند اجرا کنند. گاوداری‌ها با مشکل تامین نهاده مواجه هستند اما نمی‌توانیم هر ماشین 2 میلیون تومان هزینه حمل بار بدهیم و تولید با این وضع نابود می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران کشور گفت: دولت نه توان جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را دارد و نه می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند اما اگر قیمت محصول تولیدی افزایش یابد همه تولیدکننده و کارخانه‌دار را مقصر می‌دانند.

مقدسی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت لبنیات طبیعی بوده و در راستای افزایش محصولات دیگر است، تشریح کرد: اگر قیمت لبنیات غیرقانونی گران شده به خاطر افزایش غیرقانونی و غیر منصفانه مواد اولیه و نهاده‌های دامی است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر