بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای تصریح کرد برای واکنش به پرونده قتل روزنامه‌نگار سعودی نمی‌تواند تجارت با عربستان سعودی را نادیده بگیرد.
کد خبر : ۱۸۲۷۰۱
به گزارش بورس نیوز، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر ادعاها علیه ایران را تکرار کرد.

«پامپئو» در این مصاحبه ایران را «بزرگترین حامی تروریسم» توصیف کرد و ادعا کرد که ایران اقدام به بی‌ثبات کردن خاورمیانه می‌کند.

پامپئو درباره عربستان سعودی گفت: «پادشاهی عربستان سعودی شریک بزرگی برای ما در راستای مقابله با ایران جهت تغییر رفتار این کشور محسوب می‌شود و به ما برای تضمین وجود نفت خام کافی در بازار جهانی کمک می‌کند.»

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تحریم عوامل مرتبط با قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول گفت دولت آمریکا قصد دارد افرادی را که به عنوان قاتل شناسایی کرده تحریم کند، اما انجام این کار زمان می‌برد.

وی گفت: «ما این موضوع را به صراحت ابراز کرده‌این که قتل جمال خاشقچی کاملا غیرقابل قبول است. این کاری غیرقابل قبول است و کشورها نباید این طور رفتار کنند. سران سعودی هم همین را گفته‌اند.»

درحالی که شواهد گوناگون نشان می‌دهند «محمد بن سلمان»، ولیعهد رژیم سعودی در قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی دست داشته، وزیر خارجه آمریکا گفت که حکومت سعودی و دولت آمریکا در حال انجام تحقیقات مشترک برای یافتن حقایق این پرونده هستند.

پامپئو گفت: «ما و سعودی‌ها عملیاتی برای حقیقت‌یابی داریم. ما تحقیقات خودمان را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم دقیقا چه اتفاقی رخ داده است. متعهد شده‌ایم آنهایی که برای قتل جمال خاشقجی مقصر هستند را پاسخگو کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا در عین حال تصریح کرد این کشور در واکنش به این پرونده نمی‌تواند روابط تجاری با عربستان سعودی را نادیده بگیرد. او گفت: «اما علاوه بر آن این را هم می‌دانیم که روابط راهبردی عمیقی با پادشاهی عربستان سعودی داریم. آنها شریکان ما در تجارت هستند. آنها فرصت‌هایی فراوانی برای آمریکایی‌ها از لحاظ رشد تجارت و ایجاد  ثروت در کشورمان ایجاد می‌کنند. اینها جزو مسائل مهم منافع ما در زمینه امنیت ملی به شمار می‌روند و نمی‌توانیم روی آنها چشم ببندیم.»
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

امکان راه‌اندازی دفتر اتحادیه اروپا فراهم است

در ادامه قانون‌شکنی آمریکا نسبت به برجام صورت گرفت؛

بیانیه وزارت امور خارجه درباره بازگشت تحریم‌های آمریکا

همزمان با آغاز تحریم های جدید اعلام شد:

شرکای بزرگ تجاری ایران معاف از تحریم های نفتی

در واکنش به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران؛

واکنش اروپا به بازگشت تحریم‌های ایران توسط آمریکا +متن بیانیه

ارسال نظر