بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
فعال بخش تعاونی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

عقب‌گرد بخش تعاون در اقتصاد ایران / کاهش اعتماد عمومی به تعاونی‌ها

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای سهم دهی به تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، متأسفانه در سال‌های اخیر این سهم کمتر شده ‏و ما شاهد یک عقب‌گرد بودیم.‏
کد خبر : ۱۸۲۷۴۷

فرشته سرابندی مدیرعامل تعاونی شمیم امیدایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: تعاونی‌ها می‌توانند باعث رونق اقتصادی کشور و افزایش تولید شوند اما؛ هیچ‌گاه به آن جایگاهی باید می‌رسیدند دست نیافتند.

وی ادامه داد: متأسفانه در تمام این سال‌ها به‌جای کمک به پیشرفت تعاونی‌ها، تنها راه عقب‌گرد این مجموعه‌های مردمی را هموار کردند و این آن هدفی نبود که در اصل 44 برای این تشکل‌های اقتصادی برنامه‌ریزی‌شده بود.

سفیر تعاون سال 97 علت موفق نبودن بخش تعاون در اقتصاد و توسعه کشور را نبود فرهنگ تعاون و تعاون گری در جامعه ایران دانست و افزود: زمانی یک تشکل و سازمان می‌توانند به‌عنوان یک مجموعه تعاونی در جامعه موفق باشند که دیدگاه آنها توسط مردم به رسمیت شناخته شود.

وی با انتقاد از نگرش منفی ایرانی‌ها نسبت به تعاونی‌ها گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل اتفاقاتی که در تعاونی‌های اعتباری و فعال در حوزه مَسکن افتاده است مردم به دید منفی به کلیه تشکل‌های تعاونی نگاه می‌کنند و این نگرش کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

سرابندی تصریح کرد: اگر اعتماد عمومی اصلاح و بازسازی نشود، بی‌شک سطح تعامل تعاونی‌ها به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی مردم‌نهاد، بسیار پایین‌تر از اهداف و پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: دولت می‌توانند برای رفع این بی‌اعتمادی کمک کند. تعاونی‌ها به یک رسانه قوی و بااعتبار برای معرفی بهتر خود در جامعه نیاز دارند و بنده نیز به‌عنوان سفیر تعاون در سال 97 یکی از فعالیت‌هایی که به‌شدت پیگیر اجرایی شدن آن هستم استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن برای فرهنگ‌سازی در کشور است.

سفیر تعاون سال 97 در مورد راهکارهای پیش روی برای فرهنگ‌سازی تعاون در جامعه گفت: مستندسازی، تیزرسازی، فیلم، مسابقات با رویکرد تعاون و رسانه‌های جمعی می‌توانند یک فرهنگ مانند تعاون و تعاون گری را به‌خوبی در کشور نهادینه کنند البته در این راه  برگزاری همایش‌ها و درس گروهی‌های تخصصی نیز کارگشا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تنها از یک مدل برای فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی استفاده کنیم، تنها عده‌ای خاص موردتوجه قرار خواهند گرفت اما استفاده از همه ظرفیت‌های موجود می‌تواند کل جامعه را مخاطب قرار دهد.

گفتنی است شرکت تعاونی شمیم امید ایرانیان 10 عضو رسمی دارد و خود را برای ورود قوی به بازار سرمایه آماده می‌کند. فرشته سرابندی مدیر این مجموعه امیدوار است با ورود همراه با آگاهی به بورس بتواند از تمام ظرفیت‌های موجود در این بازار به نفع خود و سهامدارانش استفاده نماید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر