بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
برای بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های بازار سرمایه، برنامه‌ریزی دقیقی انجام‌شده است و به‌تدریج تمامی شرکت‌های هلدینگ به ‏بورس وارد خواهند شد.‏
کد خبر : ۱۸۲۷۸۷

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، صبح امروز چهل و سومین نشست خبری با عنوان یک دیدار، یک عرضه در محل فرابورس ایران برگزار و به‌طور خاص ظرفیت‌های شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر معرفی شد.

در این جلسه پرويز راحت مدیرعامل هلدينگ توسعه انرژی تدبير گفت:‏ ما مالک نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی برق در استان خوزستان هستیم که با ظرفیت 815 مگابایت فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: می‌توانیم ادعا کنیم که ما تنها نیروگاهی بودیم که در سال ‏گذشته ضریب بهره‌برداری بالای 93 درصد را ثبت کردیم.

مدیرعامل هلدينگ توسعه انرژی تدبير تصریح کرد: 80 درصد از سهام شرکت "شبصیر" به هلدينگ توسعه انرژی تدبير اختصاص دارد که و یکی از اهداف گروه توسعه انرژی تدبير استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرای خود است.

پرویز راحت با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق زیرمجموعه خود برای ورود به بازار سرمایه گفت: عرضه اولیه سهام نیروگاه آبادان در فرابورس و عرضه اولیه سهام شرکت توسعه میدان‌ها نفتی از طریق بورس را دنبال خواهیم کرد.

کیفیت محصولات قائد بصیر رقیب واردات

‏در ادامه رضا فرزادی مدیرعامل و نایب‌رئیس هيات مديره پتروشيمی قائد بصير افزود: این شرکت تولیدکننده ABS است که در کشور تنها دو شرکت پتروشیمی قائد بصیر و پتروشیمی تبریز آن را تولید می‌کنند و بخش اعظم بازار داخلی در دست شبصیر است.

وی ادامه داد: عمده تولیدات پتروشيمی قائد بصیر به‌صورت سفارشی است و این مجموعه حتی قابلیت تولید نمونه‌های مشابه خارجی را نیز دارد.

فرزادی با اعلام این مطلب که با توجه به کیفیت بالای محصولات شرکت قائد بصیر، تولیدات این شرکت جایگزین محصولات خارجی شده است تصریح کرد: سوددهی این شرکت با توجه به افزایش تولیدات به 41 هزار تن در سال رسیده که با توجه به ظرفیت اسمی شرکت این مقدار بسیار قابل‌توجه است.

سامانه فراسا؛ تخلفات احتمالی را کاهش می‌دهد

همچنین بهنام محسنی معا‌ون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه با اشاره به راه‌اندازی فاز نظارتی در سامانه فراسا گفت: فراسا یک سامانه تعاملی میان کارگزاران و فرابورس است که ارتباطات فی‌مابین را به‌صورت اتوماتیک و مکانیزه کرده است.

وی ادامه داد: در این سامانه فاز نظارتی نیز راه‌اندازی شده که هرگونه تحرکات مشکوک معامله‌گران کارگزاری‌ها و سایر معامله‌گران در بازار سهام را رصد کرده و از طریق ارسال پیامک به اطلاع مدیران عامل کارگزاری‌ها می‌رساند.

محسنی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از طریق فاز نظارتی سامانه فراسا تخلفاتی که ظن وقوع جرم در بازار معاملات را دارد و منجر به تشکیل پرونده‌های حقوقی می‌شود کاهش یابد.

معا‌ون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران  با اشاره به انجام عملیات بازار گردانی در برخی سهام بازارهای اول و دوم فرابورس ایران افزود: در دستورالعمل فعلی بازار گردانی انجام این عملیات در بازار پایه ممکن نیست و فقط شرکت‌های پذیرش‌شده می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند، اما در بازار پایه تغییراتی کلی پیشنهادشده که امکان فعالیت صندوق‌های بازار گردانی و پوششی در این بازار فراهم شود.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر