بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
در پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی داریم به بازدهی سهام پالایشی ها و سودای افزایش نرخ برخی از گروه ساختمانی ها
کد خبر : ۱۸۲۸۰۲

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه هفته جاری خود را در حالی آغاز کرد که بار دیگر شاخص کل رشد بسیار ناچیزی را تجربه کرد که این سبزپوشی چندان در دل سرمایه گذاران جدید و حتی قدیمی های باتجربه نیزباعث ایجاد امید نشد. با توجه به اینکه تنها چند ساعت به آغاز تحریم ها مانده بسیاری از صنایع شفاها خود را آماده ورود به بحث تحریم های آمریکایی می دانند اما قرمزپوشی بیشـتر نمادهای پتروشیمی و حتی فولادی ها شاید نشات گرفته از ترسی باشد که پس از تحریم ها بخواهد در دل سرمایه گذاران جوانه بزند.

دومین محموله نفتی رسید

در تاریخ 20/08/1397 بار دیگر نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران با حجم 700هزار بشکه و با قیمت پاییه 29/76 سنت در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه خواهد شد.


بازدهی سهام پالایشی ها

از ابتدای آبان ماه وضعیت پالایشی ها چندان مناسب نبود و تنها «شسپا» توانست با رشد 9درصدی نسبت به دیگر سهام پالایشی ها رشد را به خود ببیند و دیگر بازدهی سهام گروه پالایشی ها از روزی که خبر محاسبه نرخ خوراک با دلار سامانه نیما منتشر شد تقریبا منفی بوده است.

شیر هم گل آلود شد

بسیاری از دامداران در فضایی که بازار کشور نیازمند ثبات بوده بازار شیر را متشنج کرده و با فرافکنی قیمت شیرخام را افزایش داده و لبنی ها را برسر دوراهی تعزیرات و نخریدن شیر قرار داده است. بنابراین باید دید که تجربه بازار به کدام سو حرکت کرده و این که آیا سندسازی دامداری ها برای گرانفروشی شیرخام به نتیجه می رسد یا اینکه قیمت شیر مورد نیاز لبنیات تصحیح شده و میتوان از این پس شیر را با نرخ واقعی به لبنی ها تحویل داد.

دخل دلاری و خرج ریالی

حفاری شمال با در اختیارداشتن 9دستگاه حفاری در خشکی و سه دستگاه حفاری پایه در سکوهای دریایی به عنوان تنها شرکت صادرکننده خدمات حفاری در ایران شناخته می شود. از آنجایی که به جز قرارداد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مابقی قراردادهای این شرکت به صورت ارزی منعقد می شود می توان گفت که بیشترین درآمد این شرکت از محل تسعیر ارز بوده؛ بنابراین طی دوره شش ماهه درآمدهای (حفاری) از محل فروش45درصد افزایش یافته و به 540میلیارد تومان رسیده است.

سیمانی ها در سودای افزایش

در حالی که سیمان از ابتدای امسال رشد 12 درصدی را به خود دیده اما این رشد تولیدکنندگان را ارضا نکرده و آنها بار دیگر خواهان گرانی سیمان شده اند و طبق شنیده های ما در بازار سیمان، تقریبا با جهش نرخ 25 تا 30 درصدی مواجه می شود.

تراز ارزی بانک ها و تاثیرگذای آنها روی هر سهم

نمادهایی همچون وبملت با تراز 6345 دلار، وپارس و سامان به ترتیب با 636 و 204 دلار توانسته اند تاثیرگذاری بالایی را نسبت به دیگر بانک ها بر روی سهم خود ایجاد کنند. بنابراین وبملت با 550تومان، وپارس 113تومان و سامان با 107 تومان بیشترین اثرگذاری را روی سهام خود داشته اند.

خودرو در انتظار دنده معکوسی بزرگ

در حالی که خودروسازان منتظر حمایت هستند اما انتقاد به حقوقی ها در این گروه افزایش یافته و صبر سهامداران این حوزه به گونه ای لبریز شده که تیر پیکان انتقاد آنها بیشتر به سمت کارخانه های مادر نشانه رفته است.

آلومینیومی ها همچنان در انتظار

درحالی که بازار منتظر ایرالکو و آلومینیوم المهدی بود بار دیگر بدقولی این دو آلومینیوم ساز باعث شد که عرضه این کالا در بازار به درستی انجام نشود و عرضه قطره چکانی مشکلات فعالان این بخش را دوچندان کرده است.

مس نیز به دلیل اختلاف در مبنای دلار نیمایی معاملات خود را کنسل شده دید و شاید معاملات به فردا موکول شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فاینانس نیوز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
مشکل آلومینیومی ها این است که در فروش آنها تبانی رخ داده است و در واقع اموال مردم با فیمت مجانی به گروههای خاص هدیه شده است . لذا مقرر شده به دولت ( مردم ) بازگردند .