بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
تمامی صنایع از بخشنامه‌های دولتی که تاکنون بالاجبار صادر شده بود متضرر شدند اما واقعیت آن است که این سطح مداخله دولتی‌ها در بازار غیرمنطقی بود.
کد خبر : ۱۸۲۸۱۳
فولادی‌ها منتظر بخشنامه جدید ستاد تنظیم بازار/ احتمال عقب‌نشینی «صمت» از دخالت در بازار فولاد
بهادر احرامیان مدیرعامل فولاد آلیاژی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز با اشاره به تجدیدنظر دولتی‌ها در سیاست‌گذاری محصولات فولادی اظهارکرد: آزادسازی قیمت‌گذاری در راستای افزایش سطح معاملات باید توسط وزارت صمت رقم زده شود بنابراین باید سیستم و سیاست مداخله در بازار از جمله بازارفولاد مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: وزارت صمت در راستای حفظ بازار به‌دنبال نظرخواهی از تشکل‌ها از جمله فولادی‌ها بوده که جزئیات این نشست با ستاد تنظیم بازار در بخشنامه‌ای منتشر خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره اینکه آیا تعدد بخشنامه‌ها نقطه آغازی مجدد برای صنایع کشور به شمار نمی‌آید، افزود: تمامی صنایع از بخشنامه‌های دولتی که تاکنون بالاجبار صادر شده بود متضرر شدند اما واقعیت آن است که این سطح مداخله دولتی‌ها در بازار غیرمنطقی بود.

احرامیان تاکید کرد: زمانی که برنامه‌ریزی برای تولید فولاد کشور با هدف صادرات طرح‌ریزی شده و مازاد عرضه در کشور دو برابر میزان درخواست فولاد بوده اما دخالت‌های تعزیراتی در بازار، حاشیه فولاد را افزایش داد.

وی اضافه کرد: نرخ دلار از ابتدای سال‌جاری، بیش از 150 درصد رشد را تجربه کرده اما افزایش قیمت‌ محصولات فولادی حداکثر‌ حدود 80درصد بوده اما فولادسازان بر این باورند که بدون مداخلات دولت نیز افزایش قیمت این محصولات به پای افزایش قیمت ارز نمی‌رسید. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر