بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
با عرضه سهام پتروشیمی قائد بصیر رقم می‌خورد؛

در هشتمین ماه امسال هفتمین عرضه اولیه در فرابورس اتفاق می افتد

10درصد از سهام شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر سه‌شنبه پانزدهم آبان‌ماه در بازار دوم فرابورس ایران برای نخستین بار به عموم عرضه می‌شود.
کد خبر : ۱۸۲۸۲۲

‏به گزارش بورس‌نیوز، 33 میلیون سهم از کل سهام شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در نماد «شبصیر» پس فردا به روش بوک‌بیلدینگ عرضه اولیه می‌شود که دامنه قیمت در ثبت سفارش از 8000 تا 8500 ریال در نظر گرفته شده است.

مدیر و متعد خرید این عرضه شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا است که تعهد خرید 50 درصد از سهام قابل عرضه در عرضه اولیه را در صورت فروش‌نرفتن داده است.

روز گذشته چهل‌وسومین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مختص شرکت پتروشیمی قائد بصیر در فرابورس ایران برگزار شد که در جریان آن سهامدار عمده این شرکت اعلام کرد که «شبصیر» یکی از دو شرکت تولیدکننده انواع ABS است و تنها تولیدکننده ABSهای رنگی در کشور است که محصولات آن به خوبی قابل رقابت با محصولات وارداتی بوده و توانسته اعتماد و توجه بازار مصرف را به خود جلب کند.

همچنین به گفته مدیرعامل شبصیر این شرکت در سال 76 تاسیس، در سال 79 عملیات اجرایی و در سال 82 عملیات تولید و بهره‌برداری تولیدات پتروشیمی خود را آغاز شده است.

وی کیفیت محصولات شرکت را قابل رقابت با مشابه خارجی دانست که بعضا جایگزین محصولات خارجی نیز شده و عنوان کرد: طی چند سال اخیر میزان تولیدات ABS در گریدهای مختلف در این شرکت افزایش یافته و به 41 هزار تن در سال رسیده و از ظرفیت اسمی فراتر رفته است که این موضوع سودآوری «شبصیر» را افزایش داده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر