بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون به ایران خودرو و سایپا به عنوان بنگاه سیاسی نگاه کرده‌ایم و دیدگاه مسئولین به این دو اقتصادی نبوده است.
کد خبر : ۱۸۲۸۴۸
به گزارش بورس نیوز، نادر قاضی‌پور در خصوص زیانده بودن دو خودروساز بزرگ کشور، اظهار کرد: ایران‌خودرو و سایپا با اشتغالزایی مستیقم 100 هزار نفری و غیرمستقیم 200هزار نفری غیرمستقیم دو گروه خودروسازی عظیم محسوب می‌شوند و گردش مالی بسیار زیادی در سیستم بانکی کشور دارند.

زیان‌ده بودن ایران خودرو و سایپا قابل قبول نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون به ایران خودرو و سایپا به عنوان بنگاه سیاسی نگاه کرده‌ایم و دیدگاه مسئولین به این دو اقتصادی نبوده است، گفت: زیان ده بودن ایران خودرو و سایپا به هیچ عنوان برای من قابل قبول نیست، زیرا چندین بار در تحقیق و تفحص از این دو گروه خودروسازی کشور حضور داشته‌ام.

یقه‌ سفیدان و مشاوران مازاد خودروسازی‌ها حذف شوند

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه باید در گام اول یقه سفیدان و تمامی مشاورین مازاد حاضر در خوروسازی‌ها را حذف کنیم، ادامه داد: بانک‌داری، زمین‌خواری و باشگاه‌داری ایران‌خودرو و سایپا باید متوقف شود، اگر قطعه از قطعه‌ساز به صورت نقدی خریداری و سود بانکی را حذف کنند قیمت خودرو 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

ارزش سهام خودروسازی‌ها کاهش یافته است

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت سابقه فعالیت در بخش صنعت را دارد به همین دلیل امیدواریم به نگرش بنگاه داری اقتصادی در این دو خودروساز اهمیت دهد، عنوان کرد: افرادی باید در این دو خودروسازی مامور شوند تا آنها را از زیاندهی به سود دهی برساند، در حال حاضر سهام هر کدام از خودروسازان بسیار ناچیز است.

طمع دو قطعه‌ساز برای خرید خودورساز‌ها به قیمت غیرواقعی

قاضی‌پور با اشاره به اینکه از پشت پرده قصد دو قطعه‌ساز برای خرید ایران خودرو و سایپا با قیمت غیرواقعی و ناچیز اطلاع داریم و اجاره چنین اقدامی را نمی‌دهیم، اضافه کرد: دولت دو خودروسازی بزرگ کشور را با قیمت و ارزش واقعی و بلوک‌بندی در بورس به فروش برساند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: عده‌ای قصد دارند با جوسازی ارزش سهام ایران خودرو و سایپا را کاهش دهند تا آنها را با قیمتی غیرواقعی به فروش برسانند اما نمایندگان مردم در مجلس اجازه چنین اقدامی را نمی‌دهند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر