بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سیاسی‌کاری چاشنی تند بورس/ کاهش عمق صبروتحمل در بازار

جو روانی اخبار اقتصادی زودگذر بوده و نمی‌تواند بر بازار سرمایه تأثیر زیادی بگذارد. ‏
کد خبر : ۱۸۲۸۶۹

سیاسی‌کاری چاشنی تند بورس/ صبروتحمل جایگزین عجله‌وفروش در بازار

اسمعیل فؤادیان مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: وقتی دولت لایحه‌ای را در مجلس تصویب می‌کند بی‌شک در راستای بهبود اقتصاد بوده و اگر رد شود، دولت می‌گوید برنامه‌های اقتصادی را نمی‌توانم انجام دهم و این دست‌انداز ایجادشده در کار دولت به همراه فشارهای جهانی، قطعاً اثر روانی بر بازار دارد.

وی ادامه داد: برخی اتفاقات در کشور ما بیش از این‌که جنبه کارشناسی داشته باشد، سیاسی است و همین سیاسی‌کاری کار دستمان داده و می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: تمام شواهد در بازار و اقتصاد نشان می‌دهد که مشکل اصلی ما داخلی است و مشکلات خارجی تأثیرات کمتری دارند.

فؤادیان با اشاره به مثبت شدن شاخص‌ها و رفع جو روانی رد لایحه CFT در روزهای آینده، گفت: شک نکنید اثر این‌جور خبرها زودگذر است و البته این مهم کاملاً به عملکرد کارگزاران بورس بستگی دارد.

وی افزود: به‌طور مثال اگر شما سهام سیمان یا پتروشیمی را داشته باشید و از بنده به‌عنوان کارگزار بورس سؤال بپرسید که بفروشم یا نه؟ جواب بنده حتماً نه خواهد بود یعنی به شما صبر و تعمل را به‌جای عجله و فروش توصیه خواهم کرد. دلیل این حرف بنده این است که اگر بازار ریزش می‌کند دوباره به سرجای خود برمی‌گردد. اعتقادم این است که تا پایان سال بازار آن‌قدر ضربه نمی‌خورد که وحشت داشته باشید. ممکن است سود آن‌چنانی نبرید اما ضرر هم نمی‌کنید.

مدیرعامل کارگزاری مهر آفرین با انتقاد از برخی تصمیمات بانکی گفت: بازار ما باید طوری تنظیم شود که اگر بانک مرکزی سیستم بانکی را آزاد گذاشت تا 25 تا 30 درصد سود پرداخت کند، بازار سرمایه سود بیشتری برای مشتریان خود داشته باشد. سود کم در بازار سرمایه سهامداران را ناامید خواهد کرد و ما باید فضای برتری رقابتی را همیشه در بورس داشته باشیم.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر