بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
گسترش بازارهای صادراتی همواره یکی از نقاط قوت شرکت‌ها تلقی می‌شود که در کوران رکود اقتصادی، می‌تواند تضمین‌کننده فروش شرکت‌ها باشد. در شرایط کنونی که نرخ ارز در ارقام بالا قرار دارد، هر چه میزان صادرات شرکت های کاشی ساز بیشتر باشد، بهتر می توانند کمبود فروش در بازار داخل را جبران کنند و منفعت ببرند.
کد خبر : ۱۸۲۸۷۳

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، همراه با رکود صنعت ساختمان و کاهش میزان ساخت و ساز در کشور، شرکت های کاشی ساز نیز با معضل فروش محصولات خود مواجه شدند. از آن جا که بازار داخل کمرنگ شده، بخش صادرات می تواند جبران کاهش حجم فروش داخلی را بکند.

در بین شرکت های کاشی ساز، «کساوه» با 690 میلیارد ريال بیشترین درآمد فروش را در 6 ماهه نخست سال جاری کسب کرد که تماما از بازار داخل بدست آمد. دومین فروشنده برتر این گروه «کلوند» است که از 589 میلیارد ريال مبلغ کل فروش، 47 میلیارد ريال مربوط به صادرات است.

دلار به کام کدام کاشی‎ساز شیرین‎تر است / بازار داخل در خدمت «کساوه»

«کپارس» در حالی در جایگاه سوم با فروش کل 333 میلیارد ريالی قرار گرفته که از منظر صادرات با ثبت رقم 171 میلیارد ريال، رتبه نخست را از آن خود کرده است. «کسعدی» سومین صادرکننده برتر این گروه به شمار می رود.

در مجموع از 2359 میلیارد ريال فروش ثبت شده در کارنامه گروه کاشی و سرامیک در نیمه اول سال جاری، 403 میلیارد ريال از آن سوی مرزها به بار نشسته است.

دلار به کام کدام کاشی‎ساز شیرین‎تر است / بازار داخل در خدمت «کساوه»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر