بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
پنج‌و‌نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به ریزش بازار که ناشی از دور تازه تحریم‌ها بود تا پیش‌بینی‌ها از کاهش 700 هزار بشکه‌ای صادرات نفت تا پایان سال جاری.
کد خبر : ۱۸۲۸۷۴
به گزارش بورس‌نیوز، بازار طی روزگذشته و اوایل صبح امروز تقریباً روند سبزپوشی خود را سپری می‌کرد اما با شنیدن داستان CFT و 20ایراد شورای نگهبان، بازار 530 واحد ریزش داشت تا در روز 13آبان با یک شائبه به ضرر اقتصاد کشور تمام شود.

خبری که برق را پراند

درحالی‌که نخستین تقه‌ای که امروز از تحریم‌ها بلند شد، ریزش بازار بود بنابراین مجلس و دولت باید کمر همت را محکم می‌کردند اما مجلس باردیگر افتخار آفرینی کرد و مخالفت با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم را اعلام کرد. امروز نمایندگان مجلس با ۸۸ رای موافق و ۱۱۱ رای مخالف، از تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

قیمت لحظه‌ای دلار

پس‌ازاین اتفاق، قیمت دلار حواله ترکیه به 14600 تومان رسید که با 50 تومان افزایش نسبت به قیمت قبل و 200 تومان افزایش نسبت به قیمت اول وقت امروز روبه‌رو شد.

فولادی‌ها در انتظار کوره سرخ یا آب یخ

وزارت صمت در راستای حفظ بازار به‌دنبال نظرخواهی از تشکل‌ها ازجمله فولادی‌ها بوده که جزئیات این نشست با ستاد تنظیم بازار در بخشنامه‌ای منتشر خواهد شد.

تمامی صنایع از بخشنامه‌های دولتی که تاکنون بالاجبار صادرشده بود متضرر شدند اما واقعیت آن است که این سطح مداخله دولتی‌ها در بازار غیرمنطقی بود.

کاهش 700 هزار بشکه‌ای صادرات نفت

پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این میزان به یک‌میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یابد.

اگر مکانیسم رودررویی با تحریم‌های آمریکا در اتحادیه اروپا طراحی شود، شاید ایران بعد از اعمال تحریم‌ها شرایط خوبی را تجربه کند و حتی آمریکا نیز مسیر فعلی خود را در ارتباط با ایران تغییر دهد.

فشار فروش روی تابلوها

در گروه بانک که آغازی مثبت داشتند افزایش عرضه‌ها عقب‌نشینی اکثر نمادها را در پی داشته است. «وبملت» و «وتجارت» با رشد اندکی مواجه‌اند و بقیه نمادها به محدوده‌های منفی معاملاتی رسیده‌اند.

در گروه خودرو و قطعه ساز نیز با افزایش فشار فروش و معاملاتی یکپارچه منفی روبرو شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر