بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کارشناس حوزه پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

زیانی در جیب اقتصاد/ باج‌گیری سیاسی‌ها تمامی ندارد

مصالح 80 میلیون ایرانی نباید درگیر بازی‌های سیاسی شود ازاین‌رو برای تصویب سریع‌تر لایحه ‏CFT‏ باید از همه ابزارهای ‏قانونی بهره برد.‏
کد خبر : ۱۸۲۸۹۶

فرهاد فزونی عضو هیات نمایندگان استان تهران در گفتگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: نپیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم موجب زیان اقتصاد ایران خواهد شد، نه دیگر کشورها.

وی ادامه داد: الحاق ایران به این کنوانسیون یک ضرورت و راهکار حیاتی است برای آنکه بتوان کسب‌و‌کار و اقتصاد کشور را سر پا نگه داشت و رفت‌وبرگشت لایحه کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم میان دو نهاد حاکمیتی مجلس و شورای نگهبان، آن‌هم در وضعیت کنونی که کشور به نفع ما نیست.

فزونی بابیان اینکه ملحق نشدن به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم برای کشور مفید نیست خاطرنشان کرد: زیان رد کنوانسیون فوق متوجه نهادهای مخالف است و آنها باید پاسخگوی مردم باشند.

وی افزود: کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) و رعایت مفاد آن، یک قانون بین‌المللی در نظام پولی و بانکی امروز جهان است و درصورتی‌که ایران از دایره این قانون نظارتی بیرون بماند، ضرر آن متوجه 80 میلیون ایرانی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد: سطح مراودات تجاری و بانکی ایران با دنیا به‌اندازه‌ای نیست که در مناقشات بین‌المللی، دست بالا را داشته باشیم و با نپیوستن به این کنوانسیون عملاً کشور بیش از گذشته از مرکز دایره تعاملات بین‌المللی فاصله می‌گیرد.

فزونی معتقد است که برخورد اعضای شورای نگهبان با مقوله‌ای به‌مانند CFT ، نباید سیاسی باشد و ابهاماتی که برای رد این لایحه از سوی شورای نگهبان عنوان‌شده، باید زودتر روشن و رفع شود.

وی ضمن تأکید مجدد بر اهمیت پیوستن ایران به این کنوانسیون برای آینده کشور تأکید کرد: اگر قرار است تکلیف الحاق ایران به این کنوانسیون در مجمع تشخیص مصلحت نظام روشن شود، باید رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی حتماً در جلسه رسیدگی به آن حضورداشته باشند و نباید به‌مانند دفعات قبل، این دو مقام عالی کشور، صحنه را خالی کنند.

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر