بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌و‌نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به چشم‌انتظاری قطعه‌سازان به پالس مثبت رییس جمهور تا افزایش سرمایه 103 درصدی «کگهر».
کد خبر : ۱۸۲۹۰۰

به گزارش بورس‌نیوز، پس از ترقه کوچک دیروز که قرمزی را به تابلوهای حافظ هدیه کرد، فرد نخست پاستور امروز نسخه‌ای برای بورس تجویز کرد تا شاید این کلید بتواند قفل عدم ماندگاری سرمایه در بورس را باز کند.

البته در سخنان رئیس‌جمهور به غیر از حمایت از خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی سخن از حمایت ارکان بورس و حمایت از بانک‌ها نیز به میان آمد.

مژده جالب رئیس‌جمهور شاید به کارنامه‌داران اقتصادی بود، زمانی که اعلام کرد شاید از افرادی که مالیات می‌دهند، از این پس کمتر مالیات پرداخت کنند و ذره‌بین دولت به سمت تونل فرار موش‌های اقتصادی در زیرزمین‌های تاریک اقتصاد باشد.

قطعه‌سازان چشم انتظار

بستن بار و رفتن به دیار از «رنو» جدی شده اما طبق شندیده‌ها این خودروساز خارجی اینبار نیروی کاری را تعدیل نکرده و منتظر حل‌وفصل تحریم‌ها از سوی اتحادیه‌ اروپا بوده تا بتوانند کار خود را در ایران از سر بگیرند.

یک سری از قطعه‌سازان مطالباتی از رنو دارند و متقابلاً رنو پارس نیز مطالباتی از خودروسازان دارد؛ اما مطالبات رنو پارس از خودروسازان داخلی، سه برابر‌ بدهی‌ این خودروساز‌ به‌ قطعه‌سازان ایرانی است. رنو پارس اعلام کرده است که‌ به محض اینکه مطالبات خود را دریافت کند، بدهی‌ خود به قطعه‌سازان را خواهد پرداخت.

چرا خودرو و بانکی می‌توانند رشد کنند

با توجه به آنکه بیش از 70درصد اقتصاد در رکود شیرجه زده اما مابقی اقتصاد به حیات خود ادامه داده و نمی توان مابقی صنایع فعال را نادیده گرفت بنابراین سرمایه‌گذار خواهان خرید مجموع و کلان اقتصاد نیست که بخواهیم کل اقتصاد را آنالیز کنیم بلکه باید محیط سرمایه‌گذاری خود را تحلیل و از شرایط کامل آن اطلاعات کامل را بدست آوریم.

داستان خودرو و بانک نیز در اراده اقتصاد حاکمیت و از نظر ساختاری و مالی بهبود یافته‌اند، به جز از خرید سهام این صنایع از چه روشی می‌شود از این بهبود سود برد.

نباید از این جمله‌ای کلیشه‌ای استفاده کرد که چون حال اقتصاد خوب نیست، نمی‌توان کسب سود کرد. باید هدف سرمایه‌گذاری را بصورت سیال تغییر داد و باید فعالانی که در بازار سرمایه حضور دارند، اولویت‌های حاکمیت یعنی بانک و خودرو که دو صنعت مهم و اثرگذار در اقتصاد را درست تشخیص دهند و در آن سرمایه‌گذاری کنند.

کامودیتی‌ها و ریزخبرها

شنیده‌ها حا‌کی از افزایش حدود ۵۰ تومانی در نرخ سقف برخی از مبادی حوزه قوطی و پروفیل دارد البته در نرخ‌های کف این افزایش ظاهرا کمی بیشتر اعمال شده است .

برخی از مبادی حوزه مقاطع طویل فولادی با اعلام "فروش با تایید" یا " فروش بسته شد" در تلاش برای تحریک تقاضا هستند .

تامین فاینانس فولاد مبارکه با محافظه‌کاری بانک‌ها مواجه شده

از فولاد مبارکه شنیده شده که گروه SMS طبق قرار قبلی باید فاینانسی برای فولاد مبارکه تامین می‌کرد که به دلیل تحریم‌ها با محافظه‌کاری بانک‌ها در ارائه وام روبرو شده است؛ فولاد مبارکه طی سال‌های اخیر شرایط تحریم را تجربه کرده و براساس هر وضعیتی، راهکارهای مقابله با تحریم را پیدا کرده است.

افزایش سرمایه 103 درصدی کگهر

در حال حاضر نیز امروز دو خط از ۵ خط تولید کنسانتره مشغول به کار است که در سال گذشته رکورد اول کشور را در تولید کنسانتره به نام خود ثبت کرده و در سال گذشته نیز بیش از ۱۸ میلیون سنگ آهن از گهر زمین استخراج شد.

برای سال آینده خط اول تولید گندله به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن آنکه در نیمه اول سال ۹۸خط اول کنسانتره به بهره‌برداری می‌رسد.

برنامه افزایش سرمایه شرکت از ۱۲۳۰به ۲۵۰۰ میلیارد تومان در برنامه‌های شرکت است که هنوز از سازمان بورس مجوز دریافت نکرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران خبر داد:

تسویه با قطعه‌سازان رنگ حیات بگیرد/زنگ خطرقطعه‌سازان به آسمان رفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

چیزی به عنوان وام‌های قرض‌الحسنه برای مردم وجود ندارد

عملکرد مالی شرکت سنگ‌آهن "گهر زمین" نشان می‌دهد؛

«کگهر» به ازای هر سهم 523 ریال سود ساخت

ارسال نظر