بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
در نتیجه جنگ تجاری ترامپ با اقتصادهای جهان، تاجران آمریکایی در ماه سپتامبر ۴.۴ میلیارد دلار عوارض بیشتر پرداخت کردند که ۵۰ درصد نسبت به سپتامبر سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر : ۱۸۲۹۳۸
به گزارش بورس نیوز، تاجران آمریکایی عوارض بیشتری نسبت به سال گذشته پرداخت می کنند که دلیل اصلی آن هم سیاست‌های جدید تجاری دونالد ترامپ است.

طبق گزارش گروه هایی که تحت ائتلافی با عنوان «عوارض به عمق ضربه می‌زند» فعالیت می‌کنند، تاجران آمریکایی 4.4 میلیارد دلار عوارض در سپتامبر پرداخت کردند که معادل 50 درصد افزایش نسبت به سپتامبر سال گذشته است. دلیل این افزایش، 1.4 میلیارد دلار عوارضی است که دولت ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرده‌است.

چارلز بوستانی سخنگوی این ائتلاف گفت:«افزایش تاریخی هزینه‌های تاجران، کشاورزان و مشتریان آمریکایی، تنها آغاز راه است».

این ائتلاف با همکاری یک شرکت مشاوره و با استفاده از اطلاعات دولتی، هزینه این عوارض را محاسبه میکنند. در ماه مارس ترامپ وضع عوارض جدید بر تمام واردات فولاد و آلومینیوم را اعلام کرد و نگرانی در مورد امنیت ملی را برانگیخت. این اقدامات همچنین حدود 545 میلیون دلار برای شرکت های آمریکایی در ماه سپتامبر هزینه دربرداشته است.

هزینه بالاتر مربوط به عوارض وضع شده علیه چین است که دولت ترامپ آن را متهم به دزدی مالکیت فکری آمریکا کرده است. این عوارض در سپتامبر به 800 میلیارد دلار رسید .

به نظر می‌رسد ترامپ حس می‌کند استراتژیش کارمی‌کند. او بارها تهدید کرده که عوارض فعلی را هم بالاتر خواهد برد و بر 267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی عوارض وضع می کند.

ترامپ گفت راهی که در پیش گرفته‌ایم راهی درست است و ما درست عمل میکنیم.

صادرات آمریکا هم ضربه خورده است .چون کشورها هم برای تلافی بر کالاهای آمریکایی عوارض وضع می‌کنند، محصولاتی مانند دانه های سویا و پنیر. ارسال محصولات به خاطر عوارض تلافی‌جویانه 2.5 میلیارد دلار معادل 26 درصد کاهش یافته است. در عوض محصولاتی که شامل این عوارض نمی شوند قیمتشان ثابت است.

بیل ییرگین، رئیس شرکت کراکت کرفت در مخالفت با وضع عوارض 120 درصدی بر ورقهای آلومینیوم چینی گفت:« صنعت قایقرانی به خاطر جنگ تجاری ضربه سختی خورده است».

تاثیرات عمیق عوارض جدید دسترسی به مواد خام را کاهش و قیمت‌ها را افزایش داده است و بازار های خوش آتیه را بسته است.

ییرگین گفت:« با بالا رفتن قیمت‌ها نمی‌توانیم همه افزایش قیمت را به مشتریانمان انتقال دهیم. بنابراین بر درآمد شرکت تاثیر می‌گذارد و بسته شدن فروشگاه ها در اروپا_ مکزیک و کانادا فروشمان را کاهش میدهد ».

شرکت ییرگین در فلوریدا قرار دارد و صادرات آن به خاطر عوارض، 16 درصد کاهش یافته است. در همین حین صادراتی که مشمول عوارض نمی‌شدند 17 درصد افزایش یافته اند.

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت که عوارض باید برداشته شوند ولی نه به این زودی. او گفت:« اگر در چند ماه آینده مذاکرات تجاری پیشرفت کند و چین نشان دهد اصلاحاتی انجام خواهد داد، آن وقت عوارض برداشته می‌شوند ولی تا حالا شاهد چنین چیزی نبوده ایم».
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تا پایان آبان سال جاری صورت گرفت؛

افزایش تولید شرکت‌های بزرگ آلومینیوم

در راستای توافق اخیر میان روسای جمهور آمریکا و چین صورت گرفت؛

وعده یک تریلیون دلاری چین به آمریکا

آخرین آمار منتشر شده نشان می‌دهد؛

کاهش تولید سیمان، آلومینیوم و کنسانتره ذغال سنگ

ارسال نظر