بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مشاور مدیر عامل «فملی» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

«فملی» در مسیر توسعه / رشد سودآوری در نیمه دوم سال

با توجه به روند صادرات، افزایش قیمت محصولات در بازار داخل، و نیز طرح های توسعه ای که امسال به بهره برداری می رسد نسبت به تحقق سود بیش از نیمه نخست سال بسیار خوشبین هستیم.
کد خبر : ۱۸۲۹۶۱
به گزارش بورس‌نیوز، سهم شرکت ملی صنایع مس ایران ازجمله سهم‌هایی است که امسال بازدهی مناسبی برای سهامداران خود به ارمغان آورد. 
«فملی» که از ابتدای مردادماه تاکنون رشد قیمت تقریباً ۶۰ درصدی داشته، در دوره ۶ ماهه نخست امسال ۲۴۷۹۱ میلیارد ریال سود خالص محقق ساخته است. 
بررسی گزارش‌های آمار تولید و فروش ماهانه شرکت نشان می‌دهد درآمد فروش این شرکت در ۷ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۳۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

بهروز رحمتی مشاور مدیرعامل و مدیر سرمایه‌گذاری و سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت و تأثیر تحریم‌ها بیان کرد: شرایط فعلی شرکت در حوزه صادرات مس با شرایط قبلی تفاوت چندانی ندارد و صادرات در حال انجام است.

وی تصریح کرد: اگرچه به دلیل شرایط سیاسی، صادرات کمی دشوارتر شده؛ ولی این شرکت به مدد تجربیات قبلی از تحریم‌های سال‌های گذشته و با تکیه‌بر دانش فنی و خرد جمعی، مشکل خاصی درزمینهٔ صادرات ندارد.

رحمتی در رابطه با وضعیت سودآوری «فملی» در نیمه دوم سال اظهار داشت: با توجه به روند صادرات، افزایش قیمت محصولات در بازار داخل، و نیز طرح‌های توسعه‌ای که امسال به بهره‌برداری می‌رسد نسبت به تحقق سود بیش از نیمه نخست سال بسیار خوش‌بین هستیم.

وی در مورد طرح‌های توسعه‌ای گفت: چند پروژه در خاتون‌آباد و سرچشمه در دست انجام بوده که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد؛ مهم‌ترین پروژه، پروژه اسیدسولفوریک سرچشمه است که در زمستان راه‌اندازی خواهد شد. 

رحمتی افزود: با راه‌اندازی این طرح علاوه بر کاهش مشکلات زیست‌محیطی، امکان کاهش بهای تمام‌شده و افزایش واحد ذوب ایجاد خواهد شد؛ آثار مالی بهره‌برداری این طرح در صورت‌های مالی سال ۹۸ نمایان خواهد شد.

وی در خاتمه اعلام کرد: افزایش سرمایه ۳۰درصدی از محل سود انباشته هم توسط سازمان بورس در دست بررسی است و امیدواریم ظرف چند هفته مجوز این افزایش سرمایه صادر شود و سایر مراحل اجرایی گردد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد:

شرکت مس حامی مطمئنی برای صنعت دیرگداز کشور

ارسال نظر