بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
رزرو بانک استرالیا به دلیل شرایط ضعیف اقتصادی این کشور، نرخ بهره را در سطح پایین ۱.۵ درصد قرار داد.
کد خبر : ۱۸۲۹۷۰
به گزارش بورس نیوز، بانک مرکزی استرالیا به دلیل شرایط اقتصادی این کشور که به اندازه کافی برای بالا بردن نرخ تورم کارآمد نبود، نرخ بهره را در سطح بسیاری پایینی نگه داشت.

بر همین اساس، «فیلیپ لو» رییس رزرو بانک استرالیا نرخ بهره را ۱.۵ درصد تعیین کرد و گفت: رشد قوی اقتصادی و استخدام سرانجام کارفرمایان را به بالا بردن دستمزدها برای جذب کارگران سوق می دهد و این موضوع در نهایت به شکست چرخه پایین تورم منجر می شود.

در حال حاضر سناریو بانک مرکزی استرالیا بر پایه تهدید کاهش قیمت مسکن است که در سیدنی قیمت مسکن تقریبا به نسبت ماه جولای سال گذشته ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده که این مسئله باعث می شود خانوارها هزینه کرد خود را کاهش و در مقابل به افزایش پس انداز خود در شرایط رکود درآمدها روی بیاورند. از طرفی هم دلار استرالیا در مقایسه با بالاترین رقم خود در ماه ژانویه ۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داده که این خود عاملی برای تغییر رویکرد مردم شده است.  

بر پایه این گزارش، پیش بینی از رشد اقتصادی استرالیا در سال جاری و آینده میلادی کمی بیشتر از برآورد قبلی است و رقم کمی بیش از ۳.۵ درصد برای این ۲ سال اعلام شده است؛ اما پیش بینی می شود که رشد اقتصادی استرالیا در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل رشد کند در صادرات این کشور روند نزولی به خود گیرد. نرخ تورم استرالیا پایین تر یا نزدیک به رقم ۲ یا ۳ درصد است؛ البته هدف گذاری بانک مرکزی این کشور برای نرخ تورم ۲ تا ۳ درصد است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر