بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
شرکت های بزرگ انرژی روسیه برای دفع اثر تحریم های احتمالی آمریکا از مشتریان غربی خود خواسته اند تا پول نفت و گاز روسیه را به جای دلار به یورو بپردازند.
کد خبر : ۱۸۳۰۰۷
به گزارش بورس نیوز، شرکت های بزرگ انرژی روسیه بر خریداران غربی خود فشار آورده اند تا به جای دلار از یورو برای پرداخت هایشان استفاده کنند زیرا سعی دارد در برابر تحریم‌های احتمالی آمریکا از خود محافظت کند.

هفت منبع نفت دولتی گفتند که شرکت‌های مهم غربی و تاجران با گازپروم نفت و سورگوت نفتگاز چ، دومین و سومین تولیدکننده بزرگ روسیه در مورد مفاد قراردادهای فروش نفت در سال 2019، طی مذاکرات سالانه هفته‌های اخیر توافق ندارند.

در اوایل هفته جاری منابع تجاری اعلام کردند که رزنفت از خریداران غربی نفت می خواهد در شرایطی که تحریم‌های آمریکا خرید و فروش را مختل کرده، در صورت عدم پرداخت در سال 2019 جریمه بپردازند.

طبق گفته این منابع اکنون شرکت سورگوتنفتگاز و گازپروم نفت هم با خریدارانشان بر سر مسئله جریمه ها و استفاده از یورو به جای دلار مشکل دارند .

یکی از این منابع گفت:« این بخشی از همان روند است.صنعت نفت روسیه در حال کم کردن خطرات تحریم های جدید است. در عوض خریداران ادعا می کنند که قادر به تحمل این ریسک‌ها نیستند. ما داریم سعی می‌کنیم راه حلی پیدا کنیم ».

روسیه از سال 2014 پس از حمله به شبه جزیره کریمه تحت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفت. این تحریم ها مدام گسترش یافتند تا شامل شرکت ها و بخش های جدیدی شدند که باعث شد شرکت‌های نفت روسیه برای گرفتن وام های خارجی مشکل پیدا کنند .

دولت ولادیمیر پوتین امیدوار بود از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط با آمریکا بهتر شود، ولی واشنگتن تحریم‌های جدیدی وضع کرد که شامل برخی ثروتمندان روسی هم می‌شد.

اقتصاد روسیه آماده موج جدیدی از تحریم‌ها در هفته‌های آتی می‌شود. شرکت‌ها سعی دارند دیگر با دلار معامله نکنند و برای نیازهای مالی و تکنولوژی خود به آسیا روی آورده اند .

طبق گفته چهار منبع صنعتی، شرکت سورگوتنفتگاز از خریداران خود خواسته آماده باشند که در قراردادها به جای دلار از یورو استفاده کنند و تاکید کرده که خریدار آن مسئول هرگونه خسارت ناشی از تحریم‌ها هستند .

«تحریم ها مهم نیستند خریداران باید راهی برای پرداخت پیدا کنند یا در عوض کالا بخرند یا جریمه بپردازند» .

گازپروم نفت همچنین از خریداران خود خواست از یورو استفاده کنند و مسئولیت مالی نقض قراردادها را در صورت اعمال تحریم های جدید بر عهده بگیرند .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر