بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کارشناس بورس انرژی گفت: وزارت نفت برای بررسی صلاحیت مشتریان سخت گیری هایی انجام می داد، گفت: با ورود این محصول به بورس انرژی دیگر این سخت گیری ها اعمال نمی شود و افراد حقیقی وحقوقی که توانایی مالی برای خرید دارند می توانند از این طریق نفت را دریافت کنند.
کد خبر : ۱۸۳۰۱۳

به گزارش بورس نیوز، در ابتدای ماه جاری برای اولین بار شاهد ورود نفت به بورس انرژی بودیم اقدامی که مسئولین کشور سال‌ها در تلاش برای به ثمر رساندن آن بودند.

به‌محض ورود نفت به بورس انرژی خریداران آمادگی خود را برای خرید این محصول اعلام کردند بنابراین به دلیل استقبال از این عرضه بورس‌انرژی با صدور اطلاعیه‌ای شرایط خرید این محصول در دومین عرضه را نیز اعلام کرد که بر اساس آن قیمت خرید این محصول 76.29 دلار تعیین‌شده بود اما چند روز پس از صدور این اطلاعیه قیمت پایه این محصول به 71.59 تغییر یافت که کارشناسان عوامل متعددی را در کاهش قیمت پایه نفت خام در بورس انرژی مؤثر می‌دانند.

در این خصوص علیرضا نوبخت کارشناس بورس انرژی به بورس‌نیوز گفت: از تاریخ انتشار اطلاعیه تا موعد عرضه محصول زمان زیادی باقی‌مانده لذا به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت باید قیمت عرضه این محصول در بورس‌انرژی نیز کاهش می‌یافت.

وی بابیان اینکه وزارت نفت برای بررسی صلاحیت مشتریان سخت‌گیری‌هایی انجام می‌داد، گفت: با ورود این محصول به بورس‌انرژی دیگر این سخت‌گیری‌ها اعمال نمی‌شود و افراد حقیقی و حقوقی که توانایی مالی برای خرید دارند می‌توانند از این طریق نفت را دریافت کنند.

نوبخت افزود: شرکت‌هایی که به دلیل سخت‌گیری‌های وزارت نفت نمی‌توانستند نفت بخرند اکنون می‌توانند وارد میدان شوند بنابراین می‌توان گفت شرایط برای خریداران تسهیل شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر