بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
بنا بر اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم؛

آغاز ثبت نام ارز دانشجویی از فردا

بنا بر اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، ثبت نام دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی از فردا شنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷ از طریق سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۰۲۲
به گزارش بورس نیوز، ارز دانشجویی صرفاً در بازه زمانی ۰۱/‌۰۷/‌۱۳۹۷‬ تا ۲۹/‌۱۲/‌۱۳۹۷‬ پرداخت می شود و طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز دانشجویی به مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد و برای مقطع کارشناسی، فقط دانشجویانی که شروع به تحصیل آنها قبل از ۳۱/‌۰۲/‌۹۷‬ است می توانند درخواست نمایند.

براساس این اطلاعیه، سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، مراحل و ضوابط پرداخت ارز (نوع، میزان و نرخ) براساس دستورالعمل های بانک مرکزی بر عهده بانک های عامل (تجارت و سامان) است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به اینکه کلیه فرآیندها و خدمات به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه انجام می شود، نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.

طبق بخشنامه بانک مرکزی مبنای نرخ ارز درخصوص حواله های ارزی، نرخ ارز حواله مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) و در مورد اسکناس، نرخ ارز اسکناس مندرج در سامانه مذکور است .

نکته قابل توجه اینکه باتوجه به تغییر سامانه ارزی از سامانه مشارکت دانشجویی (نشا) به سامانه جامع دانشجویی سجاد، کلیه دانشجویان متقاضی در مرحله اول در سامانه جدید (سامانه سجاد) ثبت نام کرده و در مرحله بعدی درخواست ارز دانشجویی کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر