بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
در حال حاضر زیرساخت‌ها آماده شده و این اراده در وزارت نفت و بورس وجود دارد به همین منظور پیش از اجرای این طرح، جلساتی در کمیسیون انرژی با حضور دست‌اندرکارانی از بورس، بازرسی، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت نفت برگزار شد و تاکیدات لازم صورت گرفت و ما در مجلس بر این امر تاکید کردیم که این حرکت باید تداوم داشته باشد.
کد خبر : ۱۸۳۰۳۵
به گزارش بورس نیوز، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه عرضه نفت خام در بورس حرکتی پسندیده و مثبت است، خاطرنشان کرد: اگرچه این حرکت بسیار دیرهنگام اتفاق افتاد، ولی وجود آن ضروری بود.

وی با بیان اینکه در شرایط عادی وزارت نفت عرضه و فروش نفت را انجام می‌دهد اما زمانی که انقباضی ایجاد می‌شود این کار به بورس سپرده می‌شود، افزود: در سال‌های قبل نیز فروش نفت از طریق بورس انرژی انجام می‌شد اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم فراهم نبود و اراده‌ای هم برای ادامه آن وجود نداشت، کار به سرانجام نرسید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: در حال حاضر زیرساخت‌ها آماده شده و این اراده در وزارت نفت و بورس وجود دارد به همین منظور پیش از اجرای این طرح، جلساتی در کمیسیون انرژی با حضور دست‌اندرکارانی از بورس، بازرسی، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت نفت برگزار شد و تاکیدات لازم صورت گرفت و ما در مجلس بر این امر تاکید کردیم که این حرکت باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه عرضه نفت خام در بازار بورس انرژی شاید در قدم‌های اولیه دچار ضعف‌هایی باشد، گفت: ولی اگر به صورت مستمر اتفاق بیفتد و شرکت‌های داخلی هم در این بازار مشارکت کنند، قطعا به مرور نقاط ضعف برطرف خواهد شد اما نباید فقط شرکت‌های دولتی برای حضور در این بازار اعلام آمادگی کنند بلکه باید بخش خصوصی وارد این عرصه شود تا معاملات روان‌تر و راحت‌تر انجام شوند.

قره‌خانی ابراز امیدواری کرد به زودی مشکلات عرضه نفت در بازار بورس مرتفع شده و در آینده شاهد رونق بیشتر این صنعت از طریق بورس باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر