بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رشد 10 تا 15درصدی چاشنی حداقلی بازارسرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: حتی با وجود تحریم ها بازهم بازار سرمایه بازاری قانونمند و‌ نقدشونده و محلی امن برای سرمایه‌گذاری محسوب شده و انتظار داریم مانند 6 ماه نخست سال، رشد را تجربه کند و حداقل تا پایان سال رشد 10 تا 15 درصدی را تجربه کند.
کد خبر : ۱۸۳۰۶۳

رشد 10 تا 15درصدی چاشنی حداقلی بازارسرمایه

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری صبا تأمین در گفت‌وگو با بورس نیوز با اشاره به ریزش بازار گفت: نوسان جزء لاینفک از طبیعت بازار بوده و نمی‌توان در معاملات بازارسرمایه نوسانات مثبت و منفی را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: اعمال تحریم‌ها در این زمینه موثر خواهد بود اما سیاست‌های خارجی اتخاذ شده و دیگر فعل‌ و انفعلات اقتصادی کشور که حتی فراگیرتر از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران اقتصادی بوده نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.

اقابزرگی افزود: در جهت رفع مشکلات ناشی از تحریم ها باید سازوکار مناسبی برای صنایع و شرکت‌های تولیدی فراهم شود همچنین بهره مندی از تجربه مدیرانی که تحریم‌ها را تجربه کرده اند نیز  راهکار مناسبی محسوب می شود.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران با بیان اینکه بازار سرمایه بیش‌ازپیش دچار هیجان شده است، گفت: در گذشته شاهد رشد هیجان در این بازار بودیم به‌عنوان مثال در سال 97 بازار سرمایه بازدهیبیش از 100درصدی را تجربه کرد که این امر ناشی از هیجانات بود.

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر شاخص بازار روند منفی را در پیش گرفت، افزود: این ریزش‌ها در جهت اصلاح بخشی از افزایش‌های گذشته انجام می شود.

 آقابزرگی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت‌های اولیه در بورس شده بود، افزود: در یک ماه اخیر به دلیل ثبات نسبی در نرخ ارز با ثابت نگه داشت شاخص نیز روند کاهش را در پیش گرفت.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیرات منفی تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: به‌تبع اعمال تحریم‌ها، نرخ ارز نیز با رشد مواجه خواهد شد که این امر موجب افزایش مجدد شاخص بازار می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، بورس بازاری قانونمند و‌ نقدشونده و محلی امن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود بنابراین انتظار داریم که مانند 6 ماه نخست سال، رشد چاشنی تجربه سهامداران شود و حداقل تا انتهای سال جاری، رشد 10 تا 15 درصدی دیگری را تجربه کنند البته باید پس از آن انتظار روند اصلاحی را نیز داشت.

آقابزرگی خاطرنشان کرد:باتوجه به اینکه 13 آبان نیزسپری شده می توان گفت دلیل دیگری برای رشد منفی در بازار وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر