بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
رییس اتاق اصناف اهر با بیان اینکه دلیل این افزایش قیمتها افزایش نرخ دلار عنوان شده است، افزود: محصولات پروتیینی، روغن نباتی، رب گوجه‌فرنگی، مواد شوینده و بهداشتی و پوشاک از دیگر کالاهایی هستند که افزایش قیمت بالایی داشته‌اند.
کد خبر : ۱۸۳۱۵۱

به گزارش بورس‌نیوز، کریم محمدیان اظهار کرد: بهره‌گیری این فروشگاه‌ها از پشتوانه مالی و انواع امکانات و رانت در تهیه کالا، شرایط سختی را برای فعالیت واحدهای صنفی خرد وکوچک در شهرستانهای کوچک ایجاد کرده است واین شرایط رقابت نابرابر موجب آسیب‌پذیری صنوف شده است.

وی درخصوص وضعیت بازار نیز توضیح داد:در بخش پروفیل آلومینیوم شاهد کمبود و افزایش شدید قیمت در بازار هستیم به طوری که بخش اعظم فعالان صنفی عرضه‌کننده این کالا اقدام به خروج از صنف نموده‌‌اند؛همچنین مواد اولیه(کاغذ چاپ عکس) که قبلا بسته‌ای ۶۰ هزار تومان خریداری می‌شد در حال حاضر با قیمتی ۵۰۰ هزار تومان تهیه می‌شود ودر بخش چاپ صنعتی نیز کارتریج از ۱۸۰ هزار تومان به ۴۸۰هزار تومن رسیده است.

رییس اتاق اصناف اهر با بیان اینکه دلیل این افزایش قیمتها افزایش نرخ دلار عنوان شده است، افزود: محصولات پروتیینی، روغن نباتی، رب گوجه‌فرنگی، مواد شوینده و بهداشتی و پوشاک از دیگر کالاهایی هستند که افزایش قیمت بالایی داشته‌اند.

این فعال صنفی ادامه داد: شرکتهای پخش کالا، اجناس را با الاتر از نرخ ثبت‌شده یا قیمت مصرف‌کننده به واحدصنفی عرضه می‌کنند که این موضوع خود در افزایش قیمتها نقش مهمی دارد.

محمدیان مشکلات سیستم حمل‌ونقل و افزایش نرخ ارز را در نوسان رو به بالای قیمتها در بازار تاثیرگذار دانست واظهار کرد:از مشکلات اصناف، تعیین مالیات عملکرد اصناف بدون توجه به واقعیات رکود بازار وکاهش کسب و کار است، همچنین مالیات بر ارزش افزوده نیز دارای ابهام فراوانی در اجرا است ونیازمند بررسی ورفع نواقص این قانون توسط مراجع ذیربط هستیم.

نماینده اتاق اصناف ایران از فعالیت ۷هزار واحد صنفی با جواز در اهر خبر داد و ادامه داد: ۲هزار واحد بی جواز نیز در مرحله ساماندهی و قانونمند شدن هستند.

محمدیان نبود تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، کمبود وافزایش نرخ مواد اولیه تولید، رکود بازار وعدم رونق کسب و کار را از دیگر مشکلات صنوف منطقه عنوان کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

فصلی بودن تولید برخی از محصولات کشاورزی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

ممنوعیت واردات پوشاک به کشور

عضو هیات رئیسه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار کرد:

تعیین تکلیف بانک‌ها و تسهیل گیرندگان در بودجه 98

ارسال نظر