بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با بورس نیوز:

چشمک صمت به سیمانی ها

افزایش نرخ ۲۴ هزار تومانی سیمان بسته بندی شده، فقط افزایش بهای تمام شده را پوشش می دهد و اثری بر سودآوری شرکت ها نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۳۱۸۴
به گزارش بورس نیوز، در خبرها آمده معاون وزیر صمت خواستار افزایش 24 هزار تومانی قیمت سیمان شد. از ابتدای سال جاری هر عدد کیسه بسته بندی 50 کیلویی P.P از 8 هزار ریال به 20 هزار ریال رسیده است. بنابراین باید قیمت هر تن سیمان پاکتی به میزان حدود 240 هزار ریال افزایش قیمت یابد. افزایش قیمت پاکت های P.P سبب شده است که فروش سیمان پاکتی دچار مشکل شده است.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: هنگام فروش سیمان بسته بندی طبق مجوزهای قبلی حدود 16 هزار و 800 تومان به قیمت مصوب سیمان فله اضافه می شود و سیمان عرضه می گردد. با توجه به افزایش قیمت شدید پاکت سیمان، درخواست کرده ایم هر تن سیمان بسته بندی 24 هزار تومان دیگر افزایش یابد تا افزایش هزینه بسته بندی جبران شود.
وی افزود: منتظر نظر وزارت صمت در رابطه با افزایش نرخ 24 هزار تومانی هستیم و به محض موافقت وزارت صنعت و معدن و تجارت، افزایش نرخ اعمال خواهد شد.
شیخان در مورد تاثیر افزایش قیمت سیمان بسته بندی بر تقاضای بازار گفت: امیدواریم افزایش نرخ سیمان بسته بندی شده موجب افزایش تقاضای سیمان فله شود؛ اما به هر حال حمل سیمان فله در کشور به راحتی امکانپذیر نیست و ضمنا افزایش نرخ 24 هزار تومانی سیمان تاثیر چندانی بر بهای تمام شده ساخت و ساز نخواهد داشت. 
وی در خاتمه تصریح کرد: در صورت افزایش نرخ سیمان بسته بندی، نرخ سیمان صادراتی هم افزایش خواهد یافت. ولی این افزایش نرخ اثری بر رشد سودآوری شرکت ها نداشته و فقط افزایش بهای تمام شده را پوشش می دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

بازارهای ارز و خودرو به عنوان صنعت مادر و ملی

صدها کامیون در مرز مهران و قصرشیرین پشت مرزهای عراق ایستادند

شوک عراق به تجار ایرانی

ارسال نظر