بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سامانه‌های دلاری ارمغانی برای فساد/ راهکار بانک‌ها برای جلوگیری از قطع سوییفت

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر نرخ دلار آزاد شود سود شرکت‌های صاداراتی افزایش می‌یابد بنابراین بازارسرمایه نیز حتی با وجود تحریم‌ها می‎تواند رشد مطلوبی را تجربه کند.
کد خبر : ۱۸۳۲۴۰

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات امروز تالار شیشه‌ای تعداد 2 میلیارد و 462میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 758میلیارد تومان در 159هزار نوبت معامله شد و شاخص بورس نیز با رشد 1543واحدی در ارتفاع 182هزار و 211 واحد قرار گرفت.

در این خصوص محمد حسن شمسی مدیرعامل کارگزاری توسعه اندیشه دانا به بورس نیوز گفت: نرخ دلار سامانه نیما در نوسانات بازار موثر بوده اما این نرخ به جز ایجاد فساد تاثیر دیگری در اقتصاد نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نوسانات موجود در بازار ادامه نخواهد یافت، افزود: دولت در جهت کنترل بازار ارز را براساس نرخ بازار آزاد ارائه می دهد اما شرکت‌ها باید براساس دلار 7000 یا 8000 تومان معاملات خودرا انجام دهند که برای از بین رفتن فساد باید این تفاوت نرخ حذف شود.

شمسی با بیان اینکه رییس بانک مرکزی اعلام کرده که شرایط خوبی برای ورود ارز توسط صادرکنندگان ایجاد می‌شود، گفت: اگر نرخ دلار آزاد شود سود شرکت‌های صاداراتی افزایش می‌یابد بنابراین بازارسرمایه نیز حتی با وجود تحریم‌ها رشد مطلوبی را تجربه می کند.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر قطع سوییفت بانک‌ها در عملکرد و سهام آن ها نیز گفت: در دوره اول تحریم ها سوییفت قطع نمی شد اما کارگزاری ای از سوی ایران برای انجام نقل و انتاقالات مالی وجود نداشت اما با اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا از امروز سوییفت قطع خواهد شد که این امر تاثیرات منفی را برای بانک‌ها به همراه دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر