بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۹
کد خبر : ۱۸۳۳۳
پس از شکست طرح نجات بخش یک تریلیون دلاری بانک آمریکا در جلب رضایت سرمایه گذاران در بخش نفت و ابهام در احیای سیستم مالی بحران زده آمریکا بهای نفت 60 سنت افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از سنگاپور، بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه مارس در معاملات الکترونیک امروز (چهارشنبه 23 بهمن) در بازار آسیا با 60 سنت افزایش به بشکه ای 38 دلار و 15 سنت رسید.
 
بهای نفت در پایان معاملات روز گذشته بازار نیویورک با دو دلار و یک سنت کاهش به 37 دلار و 55 سنت رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس نیز 39 سنت افزایش یافت و بشکه ای 45 دلار معامله شد.

سرمایه گذاران از طرح تیموتی گیتنر، وزیر خزانه داری آمریکا، مبنی بر احیای اعتماد در بازارهای اعتباری، امتناع ورزیده و اعلام کردند این بسته پیشنهادی فاقد نکات کلیدی است.

کلارنس چو، کارشناس موسسه «هودسان کپیتال انرژی» سنگاپور، گفت: نفت دنباله رو بازار سهام است. بهای نفت در صورتی که اخبار اقتصادی ناخوشایندتری منتشر شود، کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد اما فکر نمی کنم به پایین تر از 30 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

بهای نفت به مدت 2 هفته، بشکه ای حدود 40 دلار معامله شد که این موضوع با کاهش تولید اوپک قوت بیشتری یافته بود. سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که حدود 40 درصد نفت جهان را تامین می کند، اوایل این هفته اعلام کرد که این سازمان 80 درصد تعهدات خود را مبنی بر کاهش روزانه 4 میلیون و 200 هزار بشکه ای که در ماه سپتامبر گذشته به تصویب رسانده، دست یافته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر