بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران:

وزرای جدید سیاست روشنی برای ادامه کار ندارد

رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران در پایان گفت: به نظر من مسئولان از جمله وزیر اقتصاد، وزیر صمت و رییس کل بانک مرکزی سیاست روشنی برای ادامه کار ندارند و تنها به امور روزمره می‌پردازند.
کد خبر : ۱۸۳۳۴۳

به گزارش بورس‌نیوز،مهدی پورقاضی درباره تغییر و تحولات اخیر در وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توان نوید روزهای امیدوارکننده را به صنعت بدهد اظهار کرد: پاسخ مثبت به این سوال در گرو برنامه‌های وزیر جدید است. بررسی اجمالی برنامه‌های وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت اما گویای تفاوت قابل توجهی با برنامه محمد شریعتمداری و نعمت‌زاده یعنی دو وزیر صمت پیش از او ندارد. محور کار همچنان بر تامین مواد اولیه و کالای اساسی برای عموم مردم است و ذهن‌ها به این سمت و سو گرایش دارد که چطور بسته حمایتی تدوین شود و در قالب این بسته‌ها از تولید حمایت کنند. این حرف‌های تکراری در برنامه وزرای گذشته هم بوده است و البته کسی ادعایی مبنی بر نامطلوب بودن آن ندارد. تلاش برای تامین کالای اساسی و طرح بسته حمایتی تولید خوب است اما راه حل نیست. چنین طرح‌هایی مشابه یک مسکن عمل کند که کاری به ریشه درد و مرض بیمار ندارد و تنها برای کوتاه‌مدت مرهمی برای التیام و آرامش اوست.

وی ادامه داد: مسئله این است که وزرا، چه در دوره‌های قبل و چه الان درحالی به مسکن‌ها می‌پردازند و بر اجرای آن تاکید دارند که صنعت کشور مشکلات اساسی دارد و هنوز هیچ استراتژی برای آن تدوین نشده و سیاست‌های کلان اقتصاد برای پیشرفت آن شکل نیافته است. از جمله این سیاست‌های مسئله همیشگی ارز است که وزرا توجهی به آن دست کم در مرحله اجرا و اثرگذاری در صنعت انجام نداده اند و این در حالی است که اگر چنین مشکلات پایه‌ای در اقتصاد کشور حل نشود هیچ بسته حمایتی برای تولید موثر نخواهد بود.

رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران در پایان گفت: به نظر من مسئولان از جمله وزیر اقتصاد، وزیر صمت و رییس کل بانک مرکزی سیاست روشنی برای ادامه کار ندارند و تنها به امور روزمره می‌پردازند. یک اتفاق در اقتصاد ایران رخ می‌دهد و آن‌ها در مورد آن تصمیم می‌گیرند و بعد ریشه و علت بروز را فراموش می‌کنند. اصل این است که کسی نمی‌داند باید برای اقتصاد کشور چه کرد و سیاست واحد روشنی هم تدوین نشده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی پرداخت بسته های جبرانی انجام شد؛

نامه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس جمهور

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

گلایه مردم به دلیل افزایش قیمت کالاهای اساسی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

توزیع بسته‌های حمایتی تا چند روز آینده

ارسال نظر