بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس تصمیمات جدید کارگروه وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی از این پس صادرات کمتر از یک میلیون دلار معاف از تعهدات ارز بوده اما صادرات بیش از یک تا سه میلیون دلار و از 3 میلیون تا 10 میلیون دلار به ترتیب شامل معافیت 30 و 50 درصدی خواهند بود که قطعا این امر تاثیراتی را برای بازار به همراه دارد.
کد خبر : ۱۸۳۳۸۶

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 1217 واحدی به رقم 181 هزار و 994 واحدی رسید اما شاخص کل هم ‌وزن با کاهش 130 واحدی در ایستگاه 28 هزار و 544 واحدی ایستاد.

در این خصوص کیارش هومن مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند به بورس نیوز گفت: پول به میزان کافی در بازار وجود دارد و شاید یکی دو روز بازار منفی باشد اما دوباره مثبت خواهد شد زیرا بازار بهتری برای حضور نقدینگی وجود ندارد و این امر تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تصمیمات جدید درباره تعهدات ارزی تصریح کرد: براساس تصمیمات جدید کارگروه وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی از این پس صادرات کمتر از یک میلیون دلار معاف از تعهدات ارز بوده اما صادرات بیش از یک تا سه میلیون دلار و از 3 میلیون تا 10 میلیون دلار به ترتیب شامل معافیت 30 و 50 درصدی خواهند بود که قطعا این امر تاثیراتی را برای بازار به همراه دارد.

وی با بیان اینکه از این پس نمی توانیم پولی را وارد کشور کنیم، ادامه داد: شاید بتوانیم بخشی از پول‌های خود را وارد کشور کنیم اما بخش عمده ای از آن در حساب‌های خارجی خریداران باقی می ماند.

مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند با اشاره به اینکه سوئیفت مجازی در اتحادیه اروپا می تواند به رفع این مشکل کمک کند، گفت: سهام هایی مانند گروه‌های پتروشیمی، فلزات اساسی، پالایشی و معدنی تا پایان سال EPS مناسبی دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی؛

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد+جدول

در جهت جوان‌گرایی در وزارت اقتصاد؛

تغییرات در وزارت اقتصاد کلید خورد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس مالی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
با وجود انواع ارزهای مجازی و امکان تبادل آنها در همه دنیا ، مانند بیت کوین و ... دیگر تحریم سیستم بانکی هیچ کشوری معنا ندارد .
پژوهشگر اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
با توسعه روزافزون ارزهای مجازی دیگر تحریم بانکی هیچ کشوری معنا ندارد . فقط مدیران صنایع و صرافیها باید اطلاعات و مهارت خود را در این خصوص افزایش دهند .

لیست 10 ارز دیجیتال برتر براساس ارزش بازار در سال 2018 :
1 – بیت‌کوین (BTC)
2 – اتریوم (ETH)
3 – ریپل (XRP)
4 – بیت‌کوین‌کش (BCH)
5 – لایت‌کوین (LTC)
6 – EOS
7 – کاردانو (ADA)
8 – استلار (XLM)
9 – NEO
10 – آیوتا (IOTA)
.......................................................