بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
صادرکنندگان قیمت های خود را برای افزایش خرید کاهش دادند.
کد خبر : ۱۸۳۴۲۱
به گزارش بورس نیوز، نرخ کلاف گرم در روز سه شنبه 13 نوامبر با وجود این که قیمت های داخلی ثابت مانده است به جهت افزایش فروش این محصول، توسط صادرکنندگان با قیمت کمتری پیشنهاد شد.

بازار داخلی

به گزارش متال بولتن نرخ كلاف گرم در بازار نقدي شرق چين (شانگهاي) با 3820-3800 یوان (548-546) دلار در هر تن با کاهش 10 یوانی مواجه شد و در شمال چين (تيانجین) نیز با 3840-3820 یوان در هر تن، در طول روز بدون تغییر ماند.

اغلب معاملات انجام شده در بازار شانگهای با قیمتی در حدود 3810-3800 یوان در هر تن انجام شد. اما پس از این که در بعد از ظهر دیروز معاملات تجاری افزایش پیدا کرد، برخی از خریداران به پرداخت 3820 یوان در هر تن علاقمند شدند. در تیانجین نیز اوضاع به همین نحو بود و قیمت ها کمی بالا تر از حدود 3800 یوان در هر تن ثابت باقی ماند.

بازار صادراتی

به گزارش متال بولتن، شاخص نرخ کلاف گرم چین با 3.78 دلار کاهش در هر تن به 516.55 دلار در هر تن رسید. با وجود ثابت ماندن قیمت ها در بازار داخلی، تولید کنندگان و معامله گران قیمت محصولات صادراتی خود را به دلیل گذراندن یک دوره افت قیمت، کاهش دادند. اغلب تولید کنندگان در هفته جاری قیمت های خود را تا 525-520 دلار در هر تن پایین آوردند در حالی که قیمت هفته گذشته معادل 545 دلار در هر تن بود.

برخی از تولید کنندگان نیز حتی مایل اند با قیمت هایی کمتر از نرخ درخواستی 515 دلار در هر تن معامله کنند. احتمالا بیشتر این تولید کنندگان قیمت درخواستی 520 دلار در هر تن را خواهند پذیرفت در حالی که قیمت های معاملاتی هفته گذشته در حدود 535-530 دلار در هر تن بوده است.

گفته می شود که یکی از تولید کنندگان شمال چین نیاز فوری به فروش محصولات و خالی کردن موجودی خود دارد و می خواهد محموله ای از کلاف گرم را به استرالیا بفروشد که با قیمتی بسیار پایین تر از میانگین بازار است. برخی از فعالان بازار می گویند که این معامله احتمالا با قیمتی معادل 10 دلار پایین تر از میانگین نرخ بازار که در حدود 510 دلار در هر تن است، صورت گرفته اما این اظهارات تاکنون تایید نشده است.

معامله گرانی که با حجم های کم خرید و فروش می کنند قیمت 510-505 دلار در هر تن فوب را پیشنهاد دادند. با این حال بسیاری از فعالان بازار در مورد صحت انجام معاملاتی با این قیمت ها اطمینان ندارند.

معاملات آتی شانگهای

نرخ کلاف گرم در معاملات آتی ماه ژانویه نسبت به دوشنبه 6 یوان افزایش یافت و در روز سه شنبه به 3611 یوان در هر تن رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر