بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سوئیفت، تبادلات بانکی را صفر نمی‌کند/ تشریح عوامل ماندگاری سبزپوشی بانکی‌ها

اصلاح نظام بانکی یکی از بهترین خبرهای بانکی طی ماه گذشته بوده که تمرکز بر آن شاخص‌های گروه بانکی را مثبت می‌کند و تاثیر به‌مراتب بالاتری را از سوئیفت خواهد گذاشت.
کد خبر : ۱۸۳۴۲۵

سوئیفت، تبادلات بانکی را صفر نمی‌کند/ تشریح عوامل ماندگاری سبزپوشی بانکی‌ها

عبدالله رحیم‌لوی‌بنیس، رییس هیات مدیره بیمه میهن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با اشاره به هفته گذشته بازارسرمایه اظهارکرد: تحریم‌ها و چالش‌های وابسته به آن می‌توانست تاثیر بسزایی را در اقتصاد رواج دهد اما بسیاری از حوزه‌های اقتصادی کشور نظیر نفت، پتروشیمی، فلزات  و دیگر حوزه‌هایی که جزو درآمدهای غیرنفتی به شمار می‌آیند، آماده ورود به ابر تیره تحریم‌ها را داشتند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها سرفصل جدیدی از اقتصاد کشور نیستند بلکه ایران طی چند سال گذشته توفان تحریم‌ها را گذرانده و برای تحریم فعلی تجربه گذشته رو توشه راه خود کرده و چندان دست‌وپا بسته به این موضوع وارد نشده است.

مدیرعامل سابق کارگزاری بانک انصار درخصوص مشکلات مالی بین‌المللی از جمله سوئیفت نیز گفت: سوئیفت و حکایت آن در اقتصاد ایران نیز همانند تحریم‌ها چندان بر تعاملات مالی ما تاثیرگذار نبوده زیرا پس از برجام نیز سوئیفت در نظام بانکی کشور مفهومی نداشت.

این عضو هیات مدیره بیمه میهن با اشاره به نوسانات مثبت بانکی‌ها در هفته‌ای که گذشت، تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی یکی از بهترین خبرهای بانکی طی ماه گذشته بوده که تمرکز بر آن شاخص‌های گروه بانکی را مثبت می‌کند و تاثیر به‌مراتب بالاتری را از سوئیفت خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: اصلاح نظام بانکی و رفع چالش‌های فعلی بانک‌ها می‌تواند تاثیری بالاتری داشته باشد اما قطع سوئیفت تنها اثر جزئی بر سیستم بانکداری خواهد گذاشت.

رحیم‌لوی‌بنیس افزود: از سوی دیگر نباید فراموش کرد که قطع سوئیفت نمی‌تواند به عنوان عاملی نام بگیرد که تجارت بین‌المللی و مبادلات پولی ما را به صفر برساند بلکه هزینه این تعاملات را بالاتر می‌برد ضمن آنکه قطع سوئیفت، قطع تعاملات مالی بین‌المللی بانک‌ها شناخته نمی‌شود چراکه تجربه قطع تعاملات بانکی در نظام بانکی کشور وجود دارد.

کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد: خبرهای مثبت‌ها نظام بانکی مانند نرخ ارز، اصلاح ترازنامه، اصلاح سیستم و نظام بانکی که منجر به شفافیت مالی را تحت پوشش قرار می‌دهد، می‌تواند هفته پیش‌رو را به سبزپوشی گروه بانکی‌ها کمک کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با روی کار آمدن فرهاد دژپسند؛

اصلاح نظام بانکی کلید خورد

از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی؛

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد+جدول

مدیرکل امور شعب و بازاریابی بانک دی خبر داد:

بسته‌های متنوع تسهیلاتی در طرح صبا ارزش‌آفرین بانک دی

ارسال نظر