بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

قرمزپوشی بازار درپی کاهش قیمت نفت

معاملات امروز بورس تهران همراه با شروع هفته جدید درحالی آغاز شد که شاخص‌ها قرمزپوش شدند.
کد خبر : ۱۸۳۴۶۰


کمال خانزاده مدیرعامل کارگزاری ملل به بورس نیوز گفت: نوسانات قیمت نفت و کاهش قیمت متانول عامل تاثیرگذار در افت شاخص‌های بازار سرمایه بوده است.

وی درمورد پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری تصریح کرد: اتفاقات بازار سرمایه در هفته پیش‌رو، بستگی 100درصدی به قیمت جهانی داشته یعنی درصورت بازگشت قیمت نفت به اوایل ماه جاری و تثبیت این قیمت، بازار با ثبات نسبی روبرو خواهد شد.

خانزاده در ادامه‌دار بودن افت قیمت طلای سیاه در بازار سرمایه نیز افزود: فصل زمستان و افزایش تقاضای جهانی برای خرید نفت می تواند قیمت این ماده ارزشمند را به بالای 70 دلار برساند.

کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد: در این میان شرایط سیاسی جهان نیز تاثیرگذار بوده و به طور مثال ممکن است رییس جمهور آمریکا به دلیل اینکه نمی خواهد در انتخابات دو سال آینده ریاست جمهوری این کشور بازنده شود با کاهش قیمت بنزین یک سیاست پوپولیستی را درنظر گرفته که این مهم برای کشورهای تولیدکننده نفت در حوزه خلیج فارس می تواند فشاری مضاعف را به وجود آورد.

مدیرعامل کارگزاری ملل در پایان تصریح کرد: بی شک ترامپ از هر فرصتی برای به دست آوردن آراء بیشتر در انتخابات آتی آمریکا استفاده خواهد کرد.حوزه نفت و انرژی می تواند یک حربه بسیار خوب در دست رییس جمهور فعلی آمریکا باشد. البته به شخصه بر این عقیده هستم که قیمت نفت در کوتاه مدت توسط اوپک کنترل خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

موفقیت کم ابزارهای بورسی / شفاف‌سازی بازار سرمایه مهم است

در آستانه دیدار میان ولادیمیر پوتین با بن‌سلمان صورت گرفت؛

کاهش تولید نفت روسیه در آستانه مذاکره با عربستان

ارسال نظر