بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
یکی از مشکلاتی که کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی را تحت‌فشار قرار داده ، حضور دلال‌ها در متن خرید ‏محصولات است و بورس کالا این مشکل را مرتفع می‌کند.‏
کد خبر : ۱۸۳۴۸۲

بورس کالا بهترین انتخاب برای کالاهای کشاورزی است

محمد صمدی فعال بازار زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به شفافیتی که در قیمت و معاملات بورس کالا وجود دارد فعالان بازار شاهد کمرنگ شدن فعالیت واسطه‌گرانی هستند که هرساله با سوءاستفاده از بازار باعث متضرر شدن آن‌ها در معاملات بازار می‌شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بورس کالا فعالیت خود را همراه با قانون، استاندارد و شفافیت پیش می‌برد بنابراین بهترین گزینه برای کنترل بازار جهت جلوگیری از سوءاستفاده گری‌ها و کاهش کاذب قیمت است.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد با اشاره به اینکه زعفران در بورس کالا به‌تناسب قیمتی رسیده است، تصریح کرد: بنابراین باید زعفران در بورس به‌طور گسترده عرضه و معامله شود تا خریداران و تولیدکنندگان واقعی بتوانند به دلیل اطمینان موجود در این بازار به معاملات خود بپردازند.

وی افزود: متأسفانه تاکنون از ظرفیت‌های بورس در بخش کشاورزی استفاده‌نشده است اما؛ اکنون‌که روند معاملات در بازار به دلیل نوسانات نرخ ارز با چنین آشفتگی‌هایی همراه شده ، مزایای بورس بیشتر نمایان گشته و درواقع می‌توان از تهدیدهای اقتصادی امروز به‌عنوان یک فرصت بزرگ برای حضور در بورس کالا استفاده کرد.

صمدی تأکید کرد: برای جذب سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا تنها کاری که باید انجام شود اطلاع‌رسانی در مورد شفافیت‌های موجود در این بازار در مورد کالایی مانند زعفران است. بی‌شک زمانی که تولیدکنندگان متوجه نظم بازار به دلیل کمک‌های بورس کالا شوند، تصمیم به عرضه کالاهای خود در این بازار گرفته و این امر رفته‌رفته منجر به پررنگ‌تر شدن نقش بورس کالا در حوزه کشاورزی می‌شود.

وی در مورد تأثیر ورود به بورس کالا در افزایش کیفی محصولات کشاورزی گفت: صد در صد زمانی که کالا در بورس عرضه شود به دلیل افزایش مشتریان، تولیدکنندگان را مجاب به افزایش کیفیت کالاهای خود می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا با گذر زمان شاهد افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل با نرخ مناسب باشیم و متقاضیان هم تشویق به خرید کالا از یک کانال مناسب خواهند شد.

این فعال بازار زعفران با تأکید بر عملکرد موفقیت‌آمیز بورس کالا خاطرنشان کرد: با موفقیت‌های اخیر بورس کالا باعث افزایش تمایل مدیران و فعالان اقتصادی جهت راه‌اندازی شعبه‌ای از بورس کالا در شهر بجنورد شده است. بنابراین ضمن پیگیری اقدامات اولیه، جلسات زیادی را در این خصوص برگزار کردیم تا از طریق راه‌اندازی این بازار مطمئن در منطقه علاوه بر انجام معاملات کلیه کالاها به وضعیت بازار نظم دهیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

‏80 درصد طلای سرخ در راه صادرات / قیمت‌گذاری زعفران باید به نفع کشاورز باشد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سفته‌بازی حلال راهکاری برای طلای سرخ نیست/ قیمت 600 تا 1100دلاری زعفران

ارسال نظر