بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
به دستور وزیر نفت و برای نخستین بار در طول سال‎های فعالیت شرکت ملی نفت ایران، یک زن به عضویت هیئت مدیره این شرکت منصوب شد.
کد خبر : ۱۸۳۵۰۵

به گزارش بورس نیوز، پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیسجمهوری بر ضرورت بهرهمندی از حضور جوانان متخصص، متعهد، شایسته و توانمند کشور در سطوح مدیریتی و همچنین تاکید بر حضور موثرتر زنان توانمند در عرصههای مدیریتی، با دستور بیژن زنگنه، وزیر نفت و برای نخستین بار در طول سالهای فعالیت شرکت ملی نفت ایران، یک زن به عضویت هیئت مدیره این شرکت منصوب شد.

مطابق با اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، هیئت مدیره این شرکت از جایگاه ویژهای برخوردار است و مسئولیتهای سنگینی از جمله تدوین خط مشی، راهبردها، سیاستها و برنامههای کلان جهت تصویب مجمع عمومی، تصویب برنامههای عملیاتی، تأیید بودجه تفصیلی و ارقام منابع و مصارف آن، بررسی و صدور مجوز عقد قراردادهای شرکت و رفع اختلافات مربوط به قراردادها و... را بر عهده دارد.

گودرزی، کارشناس قراردادها و دعاوی خارجی مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران، دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق تجارت بینالملل از دانشگاه شهیدبهشتی، کارشناسی ارشد حقوق نفت و گاز از دانشگاه داندی (اسکاتلند) و دکترای حقوق نفت و گاز از دانشگاه تهران است و در سوابق و فعالیتهای اجرایی وی، میتوان به عضویت در کمیته تهیه و تنظیم قراردادهای جدید نفتی در شرکت ملی نفت ایران، مذاکرهکننده ارشد حقوقی در قراردادهای بالادستی، مشاور حقوقی کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، دبیر هیئت تطبیق قراردادهای نفتی، تدریس در دانشگاه و داوری در مجلات علمی پژوهشی تخصصی اشاره کرد.

متن حکم انتصاب به شرح زیر است:

«حسب اختیارات تفویض شده به اینجانب، از سوی مجمع عمومی محترم شرکت ملی نفت ایران، مستند به مواد ۲۸ و ۲۹ قانون اساسنامه این شرکت مصوب ۱۳۹۵,۱.۲۳، با عنایت به تعهد و تخصص سرکار عالی، با استعانت از خداوند دانای توانا، به موجب این حکم به مدت ۴ سال، به عنوان عضو اصلی هیئتمدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب میشوید.

از خداوند قادر متعال برای سرکار عالی در این مسئولیت خطیر، با همکاری دیگر اعضای محترم هیئتمدیره شرکت، توفیق خدمت به مردم و صیانت از اموال و امانت ملی که به شما سپرده میشود، مسئلت میکنم.

سرکار علاوه بر مسئولیت‌هایی که به موجب قانون، به عنوان عضو هیئتمدیره این شرکت بر عهده خواهید داشت، باید دقت فرمایید اکنون که در اجرای سیاستهای نظام و دولت در ارتقای جایگاه جوانان و زنان در ساختار مدیریتی کشور، به عنوان نخستین بانویی که به عضویت مهمترین بنگاه اقتصادی کشور منصوب میشوید، مسئولیتی مهم نیز در ارائه الگوی مدیریتی یک خانم متعهد در چنین مسئولیت سنگین نیز بر عهده خواهید داشت.»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر