بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

اصلاح بازار در گرو از بین رفتن جو بی‌اعتمادی

کارشناس بازار سرمایه گفت: هم اکنون جو بی اعتمادی بر بازار حاکم شده است و به نظر می رسد دو روز زمان نیاز است تا این جو بهبود یابد.
کد خبر : ۱۸۳۵۴۹


فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفت و گو با بورس نیوز، گفت: بخشی از این مشکل به گزارشات یک ماهه شرکت های فعال در بورس برمی گردد و همچنین گزارشات 9 ماهه نیز ممکن است تاثیرگذار باشد اما تمامی این تصمیمات گذارا خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم، درباره آینده نماد خودروسازان گفت: در چند سال گذشته بحث ادغام دو خودروسازی مطرح بود و هم‌اکنون نیز باید در این دو خودروسازی تغییر ساختار صورت گیرد اما عملاً شرایط حال حاضر خودروسازان به گونه ای است که به دنبال تغییر ساختاری هستند اما متاسفانه این تغییر در شرکت های خودروسازی کمتر رخ می دهد همانطور که هم اکنون بانک ها تغییر ساختاری را در دستور کار خود قرار دادند در خودروسازی نیز این تغییر ضروری به نظر می رسد چون حجم بدهی این صنعت به مجموعه های دیگر بسیا زیاد است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر و پس از راه‌اندازی مجدد بورس مطالبات بانک‌ها به سهام تبدیل شد و بانک‌ها سهام را در بورس آوردند.

جهانی تصریح کرد: شرایط حال حاضر خودروسازان به‌گونه‌ای است که تنها افزایش قیمت مشکل آن‌ها را حل نخواهد کرد و بیشتر به دنبال افزایش قیمت هستند و نیاز است تا مقداری از مطالبات بانک‌ها تبدیل به سهام شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: این نمادها نیازمند تبدیل ساختاری است و این شرکت‌ها این مشکل را دارند که تغییر ساختاری در آن‌ها کمتر رخ می‌دهد. همان‌طوری که هم‌اکنون بانک‌ها تغییر ساختاری را در دستور کار خود دارند در خودرویی‌ها هم این تغییر ساختار لازم خواهد شد. چون این حجم بدهی آن‌ها را اذیت خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: این شرکت‌ها یا در پی افزایش قیمت و یا در پی تجدید دارایی‌های خود هستند که از شمول قانون تجارت بیرون بیایند ولی به نظر می‌رسد این شرکت‌ها همچنان به تغییر ساختاری نیازمند باشند.

وی درباره رغبت سهامداران به خرید سهام ایران‌خودرو و سایپا نیز گفت: در بورس خریدوفروش سهام ایران‌خودرو و سایپا همواره در جریان بوده و در آینده نیز ادامه می‌یابد.

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم، در خصوص اینکه دولت با توجه به ارزآوران بودن صنعت پتروشیمی تا چه حد روی این صنعت حساب می‌کند گفت:در برهه‌ای از زمان پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها از هم جدا شدند و این صنعت اصولاً باید به‌صورت پتروپالایشی باشد چراکه پتروشیمی در کنار پالایشگاهی است که خوب کار می کند و در دنیا هم به همین صورت است ولی در ایران این موضوع مطرح نیست.

وی با انتقاد از جدا بودن دو صنعت پتروشیمی و پالایشی گفت: هم‌اکنون پتروشیمی تبریز ادغام‌شده است و به‌صورت پتروپالایشی درآمده است که خوشبختانه این مهم باید برای بقیه صنعت پتروشیمی نیز رخ دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

زیان ایران خودرو گریبان بازار را گرفت

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

سدی پیش‌روی کامودیتی‌ها / ابزارهای نوین مالی در دسترس فعالان بورس

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت:

انتظار درآمدزایی سریع دانش‌بنیان‌ها را نداریم

از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی؛

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد+جدول

ارسال نظر